Blev så mycket tillbehör och mat igår så ingen orkade göra eller äta tårta så den har jag gjort nu istället :o
Grädde, turkyoughurt och smält vit choklad på en färdigköpt tårtbotten (använde bara en del av tre) sen toppat med jordgubbar :)

Till förrätt blev det flera sorters sill och även dagsfärsk röding som grillades....sedan grillspett...till det en flaska bubbel...mycket nöjd.... :D

Blev inget alls för mig, inte ens 2,25 cider.
Energidryck blev det istället, har slitit hårt med ett bilprojekt.

Ja, det blev några blandade ölsorter, bara bekanta bers. Gjorde blindtest med Sort Guld, Mariestad, Staropramen och Pripps Blå - på frugan, själv vore det dumt att misslyckas. Hon hade det på tungan men valde "fel" ;)

Helt logiskt att tacka nej till ölprovning :D jag som mest dricker till maten för att kolsyran är ruggigt läcker att köra runt munnen när maten är kryddstark.!

2 snapsar och en 3,5:a blev det. Lite mindre än jag räknat med.. 04:30 satte jag mig i bilen för en 36 mils resa ner till tyskland. Nu har jag så det räcker till nästa midsommar kan man tro. :)

raveper skrev:
2 snapsar och en 3,5:a blev det. Lite mindre än jag räknat med.. 04:30 satte jag mig i bilen för en 36 mils resa ner till tyskland. Nu har jag så det räcker till nästa midsommar kan man tro. :)
Lägg upp inköpskvittot här som ett varnande exempel!

KnockOnWood skrev:
Lägg upp inköpskvittot här som ett varnande exempel!
Ni Hallänningar behöver väl åka ner någon gång i veckan.. ;)

raveper skrev:
Endast 36 mil bör innebära Sassnitz och sen Bergen samt Familia,Lidl och Netto.Kanske Real då ifall du menade igår för idag var där väl stängt?

Nej, jag hälsade på Danmark på vägen ner. Skönt att jag fick köra bilen själv, både fram och sen tillbaka lika långt.. :)

raveper skrev:
Ni Hallänningar behöver väl åka ner någon gång i veckan.. ;)
Behöver och behöver...

Men se'n finns det ju något som heter Grannsamverkan också.

Jodå, affärerna går bra

OBS: Allt ovan är ren lögn!

Blev det nåt igår då?

Inte en droppe. så länge barnen är med rör jag inte spriten, ev kan en folköl slinka ner men inte mer än så.

• Gilla
twoody och 1 till
  • Laddar…
Chaly
Blev en 33cl tvååtta till maten. Av samma orsak som jonko här ovanför...

• Gilla
jonko
  • Laddar…
Mikael_L
Inte en droppe sprit.
En 2.8% folkis till lunchen. En Krusovice mörk lager till middagen + kanske ett halvt glas vin.

Sen satt vi och sippade lite mer vin och tog lite ost sen på kvällen, framförallt efter att ungarna kommit i säng.

Med barn så känns det inte så bra att bli märkbart full, och suget efter midsommarfylla är öht inte lika stort för mig så här lite senare i livet.
Men jag vaknade tidigt och pigg imorse i alla fall. :)

• Gilla
buspojken och 1 till
  • Laddar…
Göran.W
Inte en droppe ska köra bil i dag.

• Gilla
twoody
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.