Bygger altan och kommit till att sätta räcke. Tyvärr blev limträpelarna liggandes i gassande sol ett tag medan detta och andra projekt fortskred, misstänker det tagit hårt på pelarna. Skickar med en bild på det, det är endast en sida som spricker, och ibland små sprickor mellan de individuella bitarna i limträt.

Innan jag biter under i det sura äpplet och köper mig ett gäng nya försöker jag förstå hur det gått om jag varit mer varsam. Vad kan man förvänta sig map på sprickor i limträpelare?

• Limträpelare på en altan med sprickor synliga på sidorna, placerade bredvid en måttstock.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Sprickorna hade ju kommit fram oavsett, du bygger väl utomhus? Är det verkligen limträ? Ser ut som fingerskarvat.

Centano Centano skrev:
Sprickorna hade ju kommit fram oavsett, du bygger väl utomhus? Är det verkligen limträ? Ser ut som fingerskarvat.
Ja, utomhus ej väderskyddat ska detta sitta. Limträ är det - de ihoplimmade bitarna är fingerskarvade.

K
Centano Centano skrev:
Limträpelare fingerskarvas i mindre dimensioner…

För ta en promenad i området imorgon och jämföra lite. Tycker mina ser ganska stora ut.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.