Jag har börjat riva ut en utbyggnad vi har. Målet är att sätta in nya fönster och dörrar istället för glaspartier, samt dela upp utrymmet i två rum och sänka innertaket och göra kallvind. Samt ny ytterpanel. Yttertaket, rått golv och bärande pelare (limträbalkar håller det uppe) är allt som är kvar. Dörrar, fönster, golv av god kvalitet. Ingen golvvärme, utan radiatorer. Enkel eldragning utan extravaganser.
So far har jag bilat upp klinkergolv, rivit lite innerväggar, det ser ut såhär nu.
Hur mycket arbetskostnad resp material hade detta *grovt* gått på om jag hade lejt det (inklusive rivning)? Gissning med en värdesiffra räcker. Anta att jag helt hypotetiskt drar elen själv.
Utrymmet är ca 25 m2. Inget vatten eller avlopp.
Jag gissar på 300.000:-, 50/50 material och arbete då golv och tak redan finns.
Blir material dyrare eller billigare om man gör det själv?
(Detta är mitt 10.000:e inlägg
)
So far har jag bilat upp klinkergolv, rivit lite innerväggar, det ser ut såhär nu.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hur mycket arbetskostnad resp material hade detta *grovt* gått på om jag hade lejt det (inklusive rivning)? Gissning med en värdesiffra räcker. Anta att jag helt hypotetiskt drar elen själv.
Jag gissar på 300.000:-, 50/50 material och arbete då golv och tak redan finns.
Blir material dyrare eller billigare om man gör det själv?
(Detta är mitt 10.000:e inlägg
Nja, det står att han gjort 10 002 inlägg, men det är en rörlig siffra och ökas hela tiden. Om man gör två inlägg efter sitt 10 000:e, då står det sedan ”10 002 inlägg” i toppen av alla de inläggen.T Taxture skrev:
Klicka här för att svara