Hej, har ett gammalt torkskåp Asea-skandia från 70 talet.
Funderar på om det är värt att byta för att spara in på elen ?
Någon som vet?
Funderar på om det är värt att byta för att spara in på elen ?
Någon som vet?
Nytt med värmepump är betydligt energisnålare än ett från 70-talet. Sen hur många torkningar som behövs för att spara in att byta i förtid vet jag inte
Man kommer aldrig att få hem pengarna på ett skåp med värmepump, bra mycket dyrare är dom. Sen blir det kanske som med tvättmaskiner, kondensorn sätts igen och ska rensas och kondensvatten tömmas. För att inte tala om kostnaden om det blir ett fel med kompressorn.M Mellanbarn skrev:
Så enkelt ska det vara och inte en massa elektronik och lullull, som det numera ska var i allt.
Klicka här för att svara


