62 728 läst ·
496 svar
63k läst
496 svar
Hur mycket rabatt ger Lundagrossisten hantverkarna?
VVSaren säljer naturligtvis sina produkter till valfritt pris. Vill VVSaren ta dubbla "konsumentpriset" kan denne naturligtvis göra det. Vill han sälja för halva "konsumentpriset" går det precis lika bra.N Nykper skrev:
Lika lite som Ahlsells eller Dahls priser angår konsumenten, lika lite angår Lundagrossistens priser slutkunden.
Å andra sidan, har man en VVS:are som tar Ahlsells bruttopris + t.ex. 15% blir mina priser:N Nykper skrev:
Rsk 5208020: 995,-
Rsk 1840003: 37,50
Rsk 1985456: 29,-
Så det beror ju på vad hantverkaren använder för prismodell.
Men att t.ex. Ahlsells GNP-prislista är helt absurd kan man ju vara ense om.
Givetvis, Fast man har större inblick som konsument enligt Lundagrossistens prissättningssystem. Jag tycker det är mycket bättre.Alfredo skrev:
VVSaren säljer naturligtvis sina produkter till valfritt pris. Vill VVSaren ta dubbla "konsumentpriset" kan denne naturligtvis göra det. Vill han sälja för halva "konsumentpriset" går det precis lika bra.
Lika lite som Ahlsells eller Dahls priser angår konsumenten, lika lite angår Lundagrossistens priser slutkunden.
Japp det är ett helt galet system. Jag föredrar Lundas prissättning där konsumenten har inblick i priset. och då behöver ej sådana här inlägg om att han VVSaren som inlägget handlar om få skit att han "Saltat materialet" man kan gå in på lunda å kolla deras rekommenderade själv o jämnföra.C cpalm skrev:
Lunda vill att man är "helkund" dvs att man köper en viss mängd där dvs det mesta då får du bättre priser.Alfredo skrev:
Jag är inte helkund där men ändå köper ibland vissa saker som är billigare där, många säger att dom har superbra service!
Jag har 5 grossister jag använder aktivt och köper där det är billigast.
Det beror på också om du har bra kontakt på en viss grossist så kan du få bra priser.
Sedan är det sällan så att en viss grossist har bra priser på allt, därför jag använder 5 olika.
Jag köper mest på Dahl men dom är svåra att göra med, smyghöjer och jag måste hela tiden har diskussion med priser.
Ahlsell är nog det sämsta för rörmokare skulle jag säga, det är lite allround grossist, en innesäljare försökte fjäska mig och att jag skulle köpa mer där, jag är öppet för det men han gav upp när vi jämförde priser från andra grossister, han kunde inte sänka priser på andras nivå, men ändå har dom vissa saker billigare så jag köper ibland där.
Det är fri prissättning som gäller. Priset på plats borde vara det som är intressant?S steffo_b skrev:
Så du menar att innesäljarna går igenom kundernas bokföring för att se att de inte tjuvhandlar av någon konkurrent?L Lassiter skrev:
Såklart det gör.useless skrev:
Deras intresse är att jag handlar på deras butik.
Ta 30 sekunder att kolla omsättning på allabolag.se.
Dom har kanske till och med en automatisk programvara som övervakar och ge signal till kontorfolket.
Jag har bevakning på företag jag samarbetar och får rapporter om det händer något te.x försämrad kreditfärdighet.