Renovera trappa är ju otroligt jobbigt.
Jag har tagit bort plastmatta och slipat en del men jag undrar hur noggrann man måste vara.
Min tanke var att köra hårdvaxolja med lite pigment i.
Räcker mitt underarbete eller behöver jag lägga resten av semestern på det tråkigare som finns?

• IMG_1933.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_1932.jpeg
    Skapa konto
  • IMG_1931.jpeg
    Skapa konto
  • IMG_1930.jpeg
    Skapa konto
  • IMG_1929.jpeg
    Skapa konto
Jag skulle slipa mer.

Jo, det är bland det tristaste som finns men det finns inga genvägar till ett bra slutresultat. Skulle du känna till några bra genvägar så berätta! (min semester har precis börjat, målning av takfotsbräda, farstu och ytterligare fönster står på schemat.)

• Gilla
TobiasJed
  • Laddar…
När vi skulle slipa trappan så la vi på ett medel som löste upp lack/olja.
Väldigt smidigt och sen behövde man bara slipa lite grann

P Pappa1986 skrev:
När vi skulle slipa trappan så la vi på ett medel som löste upp lack/olja.
Väldigt smidigt och sen behövde man bara slipa lite grann
Vad var det för medel?

NyKarin NyKarin skrev:
Jag skulle slipa mer.

Jo, det är bland det tristaste som finns men det finns inga genvägar till ett bra slutresultat. Skulle du känna till några bra genvägar så berätta! (min semester har precis börjat, målning av takfotsbräda, farstu och ytterligare fönster står på schemat.)
Jo misstänkte nästan det. Usch

• Älska
NyKarin
  • Laddar…
T TobiasJed skrev:
Vad var det för medel?
Kommer inte ihåg vad den hette men någon lack och färgborttagningsmedel.

• Gilla
TobiasJed
  • Laddar…
Om du ska måla med täckande färg, stämmer rådet att slipa mer. Om du ska använda pigmenterad hårdvaxolja är tyvärr rådet att du måste slipa väldigt mycket mer. Du har tyvärr bara börjat. Det låter hårt, men du kommer få börja om ifall du börjar olja in den innan den är trären. Det här gäller så länge planen är att slipa.

Men det finns något som heter lackfräs som gör att du inte behöver slipa bort allt gammalt. Sök på det och köp eller hyr en, så blir både du och trappan på bättre humör.

• Gilla
NyKarin
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Om du ska måla med täckande färg, stämmer rådet att slipa mer. Om du ska använda pigmenterad hårdvaxolja är tyvärr rådet att du måste slipa väldigt mycket mer. Du har tyvärr bara börjat. Det låter hårt, men du kommer få börja om ifall du börjar olja in den innan den är trären. Det här gäller så länge planen är att slipa.

Men det finns något som heter lackfräs som gör att du inte behöver slipa bort allt gammalt. Sök på det och köp eller hyr en, så blir både du och trappan på bättre humör.
Tack. Jag kommer hyra en istället. Underarbetet är ju 90% av arbetet säger dom…

• Gilla
Hep
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.