7 625 läst ·
35 svar
8k läst
35 svar
Hur mycket fel ska man acceptera?
Jag har läst hela tråden igen.Wultimurt skrev:
Men jag kan fortfarande inte greppa hela konceptet konstigt nog...
Var finns fördelaren till detta badrummet @Wultimurt ?
För du verkar bara ha två matande ledningar.
Under ditt tvättställ?
För du verkar bara ha två matande ledningar.
Under ditt tvättställ?
Första bilden är från tvättstuga.Krilleman skrev:
Andra bilden är i kommoden där vatten kommer in och fördelas ut till toa och dusch.
Vatten stängs av under vvb till badrummet
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 141 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 141 inlägg
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 623 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 623 inlägg
Hur har de gjort med tätskikten? Uppsågad vägg bl.a.Wultimurt skrev:
Vi har haft väldiga problem med vår badrumsrenovering. Allt ifrån att hantverkare inte följer installationsinstruktioner så att inredning blir felmonterad etc.
Nu till det stora problemet, vi har ett duschhörn på 80x80 och duschsetet sitter inte i mitten. Det diffar 5cm, det är tillräckligt mycket för att det ”känns” konstigt när man duschar och man får vrida taksilen åt andra hållet. Innan detta så har vvsarn dragit för korta rör, monterat andra saker fel. Men att göra ett sånt här stort fel kan inte vara ok?
Jag kan inte kalla detta fackmannamässigt utfört, eller är jag bara petig? Vi har betalt halva fakturan och halva är kvar.
Vi har 50% rot på jobbet men om det ska fixas så får vi ju 30% nästa år istället på resterande.
Vad har ni för råd till mig?
Jag har skickat sms att jag reklamerar hela jobbet. Ska jag acceptera felet mot avdrag eller ska jag be dom fixa? Båda lär kosta företaget endel. Vi har 55.000 kvar att betala efter rot vilket är halva fakturan.