Hej!
Finns där bussningar att sätta i en dosa för att minska inner-diametern?
Jag vill byta alla husets strömbrytare till snygga LK FUGA brytare. Dessa brytare förväntar sig 57 mm dosa för att gripa i kanterna på dosan. Mina dosor är svenska 68 mm.
Jag har redan med 3d-printad mall fräst ut tunna plywood-ramar för att dölja kanterna på dosan, men fästet av paketet gör jag helst med gripklorna.
Idéer?
Jag vill byta alla husets strömbrytare till snygga LK FUGA brytare. Dessa brytare förväntar sig 57 mm dosa för att gripa i kanterna på dosan. Mina dosor är svenska 68 mm.
Jag har redan med 3d-printad mall fräst ut tunna plywood-ramar för att dölja kanterna på dosan, men fästet av paketet gör jag helst med gripklorna.
Idéer?
Svenska dosor är väl oftast 70 mm?J joall skrev:Hej!
Idéer?
Första magsura kommentaren: är det lönt att lägga ner energi på detta?
Andra magsura kommentaren: om du skulle få dit en sån där strömbrytare skulle den väl inte täcka den befintliga apparatdosan? <-- ok, där kommer plywoodskivan in, men det är inte en godkänd isoleringsmetod.
Den enda lösningen som jag ser och som jag finner orimlig är att du skulle byta ut dina apparatdosor, laga väggen och sen ha en installation som avviker från hur det brukar vara i Sverige.
Tack för engagemang! Mina är 67 mm, från 1969. Som på denna bildD datja skrev:
.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Plastramen runt brytaren är 65mm, plywood är för att täcka de ganska oregelbundna vägghålen.D datja skrev:
Inte aktuellt att ändra permanent eller bygga bort från standard, just därför jag vill hitta en enkelt reverserbar lösning.D datja skrev:
Men det står att brytaren är 50 mm i kvadratiskt mått på bilden du hade i första inlägget. Kan du inte göra en djupsökning efter brytare med standardmått? Jag har svårt att se vad som är snyggt med just denna.J joall skrev:
Tillägg: googlade lite på LK Fuga och mycket riktigt är det dansk design som verkar ha ett eget obehagligt litet ekosystem med egna apparatdosor som är trängre än standard (många dosor av pungtyp men även kvadratiska lådor). Detta skulle jag inte vilja ha hemma.
Redigerat:
Klicka här för att svara