Halloj! Håller på att renovera ett hus jag köpte för en månad sedan där alla innerväggar (bakom tretex) består av 1,5" spontade brädor.

Jag har planerat en del nya uttag och lite strömbrytare här och var.

Det ska på 12mm gips och jag har således ett djup om totalt 50mm att jobba med.

Hur tusan ska jag få plats med kopplings/apparat-dosor ?! 😥

Det går inte bygga på väggen för att få mer djup, då det sitter radiatorer överallt (rör från golvet).

Eller allt går väl men det skulle medföra tråkigt mycket jobb!! 😬

Någon som stött på liknande problem? Vad är det minsta djupet jag behöver? Det kaaaaaaaaanske går att bygga på väggen 1cm, skulle det hjälpa?
 
Du får använda utanpåliggande apparater och infällda rör/slang.
 
  • Gilla
Robhe
  • Laddar…
Bronken
Låter som det blir utanpåliggande lösning - och det behöver ju inte vara fel i rätt hus.
 
  • Gilla
Robhe
  • Laddar…
Haha nu känns det inte lika jobbigt att försöka flytta ut element 😎

Utepåliggande känns inte roligt! Men får kanske överväga det då!

Vilket djup krävs för "vanliga" dosor?

Hade det fungerat med 1.5" + två lager gips 😎?
 
  • Gilla
Robhe
  • Laddar…
De kanske är görbart ändå, nån tjockare vind/takpapp sen isolering o utepå kommer teglet kanske?

I vilket fall hade jag 10cm, och väl det, till godo.
Montera nån vind/vattentålig plastlåda att ha dosorna i ? 🤔
 
  • Trägolv under renovering med synlig isolering och plastslang, eventuellt förberett för att lägga ytterligare lager.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
D
Robhe Robhe skrev:
Halloj! Håller på att renovera ett hus jag köpte för en månad sedan där alla innerväggar (bakom tretex) består av 1,5" spontade brädor.

Jag har planerat en del nya uttag och lite strömbrytare här och var.

Det ska på 12mm gips och jag har således ett djup om totalt 50mm att jobba med.

Hur tusan ska jag få plats med kopplings/apparat-dosor ?! 😥

Det går inte bygga på väggen för att få mer djup, då det sitter radiatorer överallt (rör från golvet).

Eller allt går väl men det skulle medföra tråkigt mycket jobb!! 😬

Någon som stött på liknande problem? Vad är det minsta djupet jag behöver? Det kaaaaaaaaanske går att bygga på väggen 1cm, skulle det hjälpa?
50 mm räcker för att få in dosor och fälla in elen.
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.