Halloj! Håller på att renovera ett hus jag köpte för en månad sedan där alla innerväggar (bakom tretex) består av 1,5" spontade brädor.
Jag har planerat en del nya uttag och lite strömbrytare här och var.
Det ska på 12mm gips och jag har således ett djup om totalt 50mm att jobba med.
Hur tusan ska jag få plats med kopplings/apparat-dosor ?! 😥
Det går inte bygga på väggen för att få mer djup, då det sitter radiatorer överallt (rör från golvet).
Eller allt går väl men det skulle medföra tråkigt mycket jobb!! 😬
Någon som stött på liknande problem? Vad är det minsta djupet jag behöver? Det kaaaaaaaaanske går att bygga på väggen 1cm, skulle det hjälpa?
Jag har planerat en del nya uttag och lite strömbrytare här och var.
Det ska på 12mm gips och jag har således ett djup om totalt 50mm att jobba med.
Hur tusan ska jag få plats med kopplings/apparat-dosor ?! 😥
Det går inte bygga på väggen för att få mer djup, då det sitter radiatorer överallt (rör från golvet).
Eller allt går väl men det skulle medföra tråkigt mycket jobb!! 😬
Någon som stött på liknande problem? Vad är det minsta djupet jag behöver? Det kaaaaaaaaanske går att bygga på väggen 1cm, skulle det hjälpa?
Haha nu känns det inte lika jobbigt att försöka flytta ut element 😎
Utepåliggande känns inte roligt! Men får kanske överväga det då!
Vilket djup krävs för "vanliga" dosor?
Hade det fungerat med 1.5" + två lager gips 😎?
Utepåliggande känns inte roligt! Men får kanske överväga det då!
Vilket djup krävs för "vanliga" dosor?
Hade det fungerat med 1.5" + två lager gips 😎?
Schneider BP 202 har djup 48 mm.
https://www.hornbach.se/p/appratdosa-schneider-electric-bp-202-enkel-dubbelgips-3x20/5888251/
När jag renoverade plankhus borrade jag med med hålsåg i plankorna för dosan och två mindre hål ovanför och nedanför för stosarna och sedan tog jag ut längs med sponten för röret.
Hade dock tjockare plank än du.
https://www.hornbach.se/p/appratdosa-schneider-electric-bp-202-enkel-dubbelgips-3x20/5888251/
När jag renoverade plankhus borrade jag med med hålsåg i plankorna för dosan och två mindre hål ovanför och nedanför för stosarna och sedan tog jag ut längs med sponten för röret.
Hade dock tjockare plank än du.
Produkter som diskuteras: "hålsåg"
Hålsågar
Hålsågar är specialiserade verktyg som används för att skapa perfekt runda hål i en mängd olika material. De kan användas för allt från trä och plast till metall och gips, och kommer i en rad olika storlekar för att passa alla projekt.
Läs mer
50 mm räcker för att få in dosor och fälla in elen.Robhe skrev:
Halloj! Håller på att renovera ett hus jag köpte för en månad sedan där alla innerväggar (bakom tretex) består av 1,5" spontade brädor.
Jag har planerat en del nya uttag och lite strömbrytare här och var.
Det ska på 12mm gips och jag har således ett djup om totalt 50mm att jobba med.
Hur tusan ska jag få plats med kopplings/apparat-dosor ?! 😥
Det går inte bygga på väggen för att få mer djup, då det sitter radiatorer överallt (rör från golvet).
Eller allt går väl men det skulle medföra tråkigt mycket jobb!! 😬
Någon som stött på liknande problem? Vad är det minsta djupet jag behöver? Det kaaaaaaaaanske går att bygga på väggen 1cm, skulle det hjälpa?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
