Hej! Jag har isolerat vårt garage (7x8 m) och funderar nu på hur många/stora ventiler jag bör sätta på vinden (det är alltså kallvind med isolering i bjälklaget). Är det lämpligt med en 20x20 cm ventil på vardera gavel, placerade nära nocken på båda sidor? Jag antar att jag inte behöver tänka "en hög, en låg" nu, eftersom det även ventileras genom takfoten och via vindavledare?
 
F fsml2 skrev:
Hej! Jag har isolerat vårt garage (7x8 m) och funderar nu på hur många/stora ventiler jag bör sätta på vinden (det är alltså kallvind med isolering i bjälklaget). Är det lämpligt med en 20x20 cm ventil på vardera gavel, placerade nära nocken på båda sidor? Jag antar att jag inte behöver tänka "en hög, en låg" nu, eftersom det även ventileras genom takfoten och via vindavledare?
Finns ingen nockventilation bör gavelventiler sitta högt
 
Nej, ingen nockventilation. Men är jag rätt ute med en ventil/gavel, ca 20x20 cm? Eller ska det sitta fler?
 
F fsml2 skrev:
Nej, ingen nockventilation. Men är jag rätt ute med en ventil/gavel, ca 20x20 cm? Eller ska det sitta fler?
Räcker gott
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.