915 läst ·
3 svar
915 läst
3 svar
Hur många ventiler på garagets vind?
Hej! Jag har isolerat vårt garage (7x8 m) och funderar nu på hur många/stora ventiler jag bör sätta på vinden (det är alltså kallvind med isolering i bjälklaget). Är det lämpligt med en 20x20 cm ventil på vardera gavel, placerade nära nocken på båda sidor? Jag antar att jag inte behöver tänka "en hög, en låg" nu, eftersom det även ventileras genom takfoten och via vindavledare?
Finns ingen nockventilation bör gavelventiler sitta högtF fsml2 skrev:Hej! Jag har isolerat vårt garage (7x8 m) och funderar nu på hur många/stora ventiler jag bör sätta på vinden (det är alltså kallvind med isolering i bjälklaget). Är det lämpligt med en 20x20 cm ventil på vardera gavel, placerade nära nocken på båda sidor? Jag antar att jag inte behöver tänka "en hög, en låg" nu, eftersom det även ventileras genom takfoten och via vindavledare?
Klicka här för att svara