Purre
F fribygg skrev:
Om 16 A inte kostar mer 10A är ju det en rejäl ökning av hur mycket man kan använda samtidigt.
Tidigare lägenhet jag hade så var det 3x25A som huvudsäkring, debiterades för 16A.
Lägenheter är inte som villor på den punkten.

När jag var barn på 60,- talet hade vi gasspis med gasugn i Biskopsgården Göteborg.
Man köpte gaspolleter på lokala tures livs ...
Så, varför inte gå gas på ugnen också, det fungerar jättebra,jag har gasugn i båten!

D Dilato skrev:
När jag var barn på 60,- talet hade vi gasspis med gasugn i Biskopsgården Göteborg.
Så, varför inte gå gas på ugnen också, det fungerar jättebra,jag har gasugn i båten!
Lycka till göra något som kräver exakt värme i gasugn.

AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det är den där korv i ugn som är stingslig va? 😉

• Haha
AndersMalmgren
  • Laddar…
bila in ett skåp i väggen.
Bör vara rätt rejäl vägg om det ska fungera…

Det är inte alls svårt, men du är väl bara en dålig kock.

Halva världen lagar mat med enbart gas,att du är inkapabel att använda det säger bara något om dig 😇

• Gilla
Intet
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Den här finns fortfarande i mitt kök, men plomberad nu förstås.

• IMG_0945.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ni är något på spåren… Jag är så lycklig över att ha gasspis, men ugnen…nja. Mamma (salig i åminnelse) berättade att på 50-talet så kom en gaskonsulent hem till henne och visade hur man kunde baka kakor i gasugn. Men den jag har nu har rostat ihop så den ska bytas ut i samband med köksrenoveringen. Elugn plus gashäll. Tror det blir en bra kombo. Men som sagt. Jag hade 10A i min stuga tidigare och det blev till att välja vad man ville använda för apparat. Men eftersom el är så dyrt numera så vill man ju dimensionera smart.

D Dilato skrev:
Det är inte alls svårt, men du är väl bara en dålig kock.

Halva världen lagar mat med enbart gas,att du är inkapabel att använda det säger bara något om dig 😇
Och i restaurangvärlden så är gas som värmekälla given. Förmodligen även där Anders tar sina vinluncher. Förresten, vad säger Anders arbetsgivare/uppdragsgivare om att han tar vinluncher på arbetsdagar? 🤔😀

• Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Bör vara rätt rejäl vägg om det ska fungera…
Ser inte vitsen med att fälla in en central. Visst, tegelväggen är massiv men onödigt jobb.

• Gilla
HenrikHuslöse
  • Laddar…
R Renoveringstjejen skrev:
Ser inte vitsen med att fälla in en central.
En infälld syns mindre än en utanpåliggande, det blir snyggare med infällt.

Infälld central ser mest bara muppigt ut.

Jag tycker personligen infälld central är snyggast, men det är klart att alla har rätt till sin åsikt. 🙂

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.