1 760 läst ·
28 svar
2k läst
28 svar
Hur många ampere behöver man i en mindre bostadsrätt?
När jag var barn på 60,- talet hade vi gasspis med gasugn i Biskopsgården Göteborg.
Man köpte gaspolleter på lokala tures livs ...
Så, varför inte gå gas på ugnen också, det fungerar jättebra,jag har gasugn i båten!
Man köpte gaspolleter på lokala tures livs ...
Så, varför inte gå gas på ugnen också, det fungerar jättebra,jag har gasugn i båten!
Renoverare
· Stockholm
· 20 716 inlägg
Den här finns fortfarande i mitt kök, men plomberad nu förstås.D Dilato skrev:
Ni är något på spåren… Jag är så lycklig över att ha gasspis, men ugnen…nja. Mamma (salig i åminnelse) berättade att på 50-talet så kom en gaskonsulent hem till henne och visade hur man kunde baka kakor i gasugn. Men den jag har nu har rostat ihop så den ska bytas ut i samband med köksrenoveringen. Elugn plus gashäll. Tror det blir en bra kombo. Men som sagt. Jag hade 10A i min stuga tidigare och det blev till att välja vad man ville använda för apparat. Men eftersom el är så dyrt numera så vill man ju dimensionera smart.
Och i restaurangvärlden så är gas som värmekälla given. Förmodligen även där Anders tar sina vinluncher. Förresten, vad säger Anders arbetsgivare/uppdragsgivare om att han tar vinluncher på arbetsdagar? 🤔😀D Dilato skrev:
Infälld central ser mest bara muppigt ut.
Jag tycker personligen infälld central är snyggast, men det är klart att alla har rätt till sin åsikt. 🙂
Renoverare
· Stockholm
· 20 716 inlägg
Mycket snyggare med infällt. Scrolla ner några bilder så ser du hur bra det blirR Renoveringstjejen skrev:
https://www.byggahus.se/forum/threa...genhet-och-villa.229497/page-261#post-5829753
Klicka här för att svara