I en vanlig nätverkskabel 8 ledare, är det bara 4 st ledare som används! (Typiskt vid en ny router är det en snik version av kabeln med 4 trådar)
Antingen drar man i, partvinnade ledare (minst ett varv /cm) utan höljet i röret. Eller nyttjar man dom oanvända paren i en kabel till förbindelse nr:2
 
Gigabit ethernet använder dock alla fyra paren, dvs alla 8 ledare.
 
  • Gilla
hempularen och 1 till
  • Laddar…
Precis, gör man en installation 2020 så ska alla paren användas. Med glidmedel och en som drar och en som skjuter på så ska det mycket till för att inte få i en riktig kabel.
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.