I en vanlig nätverkskabel 8 ledare, är det bara 4 st ledare som används! (Typiskt vid en ny router är det en snik version av kabeln med 4 trådar)
Antingen drar man i, partvinnade ledare (minst ett varv /cm) utan höljet i röret. Eller nyttjar man dom oanvända paren i en kabel till förbindelse nr:2