Hej!
Jag är lite av en nybörjare (både till byggahus och hemmafixande), så hoppas att jag ställer den här frågan rätt.
Vi har en diskho i köket där vattnet tar väldigt lång tid att rinna ut. Jag har försökt med lite huskurer som diskmedel/kokande vatten och det verkar inte riktigt ha hjälpt. Min tanke är att det förmodligen är massa grejer i vattenlåset, och förmodligen kan jag bara rensa ut det så blir det bättre.
Sagt och gjort så bestämde jag mig för att göra det, men när jag tog en närmare titt på rören under diskhon så hittade jag inget sätt att komma in i självaste vattenlåset. Från vad jag förstår så är vattenlåset självaste U-delen av röret, och kopplingarna mellan U-et och resten av grejerna har någon slags släta kopplingar. Jag förväntade mig någon sorts grej som jag skulle kunna skruva av men så verkar det inte funka här. Jag försökte också dra U-et rakt ner, och det funkade inte heller (ville dock inte ta i med så mycket våld eftersom jag inte vet om det är så man tar loss den).
Jag har säkert missat någon uppenbar grej, men jag har inte kunnat lista ut det själv och har inte kunnat söka fram ett svar heller. Är det någon här som har en aning om hur jag kan öppna upp vattenlåset så att jag kan rensa ur det?