Hej,
Plötsligt började det läcka från vattenlåset när diskmaskinen tömmer som suttit i cirka 4 år utan rensning. Plockade isär det, rengjorde allt och satte tillbaka men fortfarande samma problem. Tänkte att det antagligen var slitna packningar så jag köpte ett exakt likadant och monterade men det läcker vid samma ställe ändå. Se blå markeringen på bilden. Hur är det möjligt? Sitter problemet i utloppet?
Händer alltså endast när diskmaskinen tömmer, inte när jag använder diskhon.
Plötsligt började det läcka från vattenlåset när diskmaskinen tömmer som suttit i cirka 4 år utan rensning. Plockade isär det, rengjorde allt och satte tillbaka men fortfarande samma problem. Tänkte att det antagligen var slitna packningar så jag köpte ett exakt likadant och monterade men det läcker vid samma ställe ändå. Se blå markeringen på bilden. Hur är det möjligt? Sitter problemet i utloppet?
Händer alltså endast när diskmaskinen tömmer, inte när jag använder diskhon.
Ingen med en gissning?
Det är ett helt nytt vattenlås som jag monterade igår så jag hoppas att skarvarna ska vara bra från början. Det märkliga är ju att det läckte från samma ställe på förra vattenlåset som var 4 år gammalt.D D_Anders skrev:
Ja inga problem med diskhon.
Jag hade provat att lägga den rillade slangen efter vattenlåset i en hink och sen köra diskmaskinen för att se om det fortfarande läcker på samma ställe.
Skruva fast vattenlåset i skåpsväggen eller i väggen bakom skåpet, detta för att inte belasta anslutningen mot diskhon.
Skruva fast vattenlåset i skåpsväggen eller i väggen bakom skåpet, detta för att inte belasta anslutningen mot diskhon.
Klicka här för att svara