Finns det nån kunnig och vänlig själ som förstår mitt dravel nedan och kan tala om hur jag får lös vattenlåset på bifog bild? Går det överhuvudtaget att få lös eller är tanken att man ska rensa och rengöra det via en glipa på bara ett par cm?

Jag har alltså lossat ringen mellan låset och det undre röret, samt även lossat låset upptill så att det är en glipa. Men invändigt går det ett smalare plaströr som sitter fast upptill i handfatet och sträcker sig så långt ner i låset att låset inte går att ta lös. Jag har pressat låset ända ner till där kröken börjar på det nedre röret men det är inte tillräckligt. Jag kan heller inte fortsätta pressa ner och följa kröken eftersom det smalare invändiga röret hindrar från att vinkla låset så mycket som kröken kräver.

Det blåa på bilden är inte skalenligt utan bara på ett ungefär för att förtydliga hur jag menar

• 20260812_163516.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Antar att du aldrig har haft isär grejorna och att du inte har gjort installationen?
Kanske måste du ta bort hyllplanet och sedan lossgöra det undre röret från någon golvmuff för att grejorna ska kunna separeras.

E etompau skrev:
Antar att du aldrig har haft isär grejorna och att du inte har gjort installationen?
Kanske måste du ta bort hyllplanet och sedan lossgöra det undre röret från någon golvmuff för att grejorna ska kunna separeras.
Så kan det vara, tack för input!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.