Medlem
· Södermanland
· 371 inlägg
Hej,
Kommer inte överens med ett lysrör som gått sönder. Det vill inte lossna hur jag än vrider och trycker, har testat att dra i både lampan och "skenan".
Har tagit i rätt rejält men är orolig för att det ska gå sönder. Antingen missar jag något eller så har det suttit så länge så det har fastnat.
Någon som vet hur man lossar de?
Mvh, Andreas
Kommer inte överens med ett lysrör som gått sönder. Det vill inte lossna hur jag än vrider och trycker, har testat att dra i både lampan och "skenan".
Har tagit i rätt rejält men är orolig för att det ska gå sönder. Antingen missar jag något eller så har det suttit så länge så det har fastnat.
Någon som vet hur man lossar de?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Mvh, Andreas
Precis, det där är så kallade "Opalrör" antagen med en sockel i mitten eller två ute i kanterna - Av längden att döma så skulle jag gissa att det är 2 socklar - En i var ände - Så precis som nämnt, dra rakt nedåt...
Inte säker , kommer inte riktigt ihåg , men har för mig att det kan sitta en plastskruv på hållaren
och vara inskruvad mot sockeln på röret , detta för att röret inte ska falla ner . när dom sitter rakt upp i hållaren
En sak till smäll inte igen skåpsdörrarna då skakar dom sönder , glödtråden är lång i dom
och vara inskruvad mot sockeln på röret , detta för att röret inte ska falla ner . när dom sitter rakt upp i hållaren
En sak till smäll inte igen skåpsdörrarna då skakar dom sönder , glödtråden är lång i dom
Den sockeln är lite färskare än dom som hade en skruv , då får han försöka vicka på röret , samtidigt som han drar i det ut från hållaren , så lossnar det nog , kan vara lite tröga
Men klart sitter det tajt mot hållaren går det inte att vicka
Annars bort med säkringen , sen en stor plastpåse runt hela röret , pang med hammaren ,
och dra ut insticket med en tång
Men klart sitter det tajt mot hållaren går det inte att vicka
Annars bort med säkringen , sen en stor plastpåse runt hela röret , pang med hammaren ,
och dra ut insticket med en tång
Medlem
· Södermanland
· 371 inlägg
Klicka här för att svara