Har köpt en ny blandare och försöker montera den i fritidshuset. Ikeas blandare har r10 gänga, honan. Den är för stor för den hangänga som sitter på vattenrören. Diametern på gängan utvändigt är 14 mm. Hur kan jag lösa det? En bussning r8-r10? Behöver jag packning, gängtejp eller lin då? Eller är jag fel ute? Hittar bara bussning i mässing. Spelar det någon roll?
 
  • Flexibla metallslangar och kopplingar på vattenrör i ett fritidshus under installation av en ny blandare, visar storleksproblem med gängor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.