Låset till vår Attefallshus Jabo med skjutdörrar har gått sönder.
Hur gör vi nu?
Hittar inget nytt att köpa…..?

• Svart handtag på en skjutdörr, med en trasig låsmekanism. Utomhusmiljö med röd stege och grönska i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Låsets urtag på en skjutdörr av metall med utsikt över en träveranda och trädgård i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Välkommen till forumet!
Första frågan jag brukar ställa mig när något gått sönder är, hur kan jag laga det?
Vilken del är trasig? På vilket vis fungerar den inte?
Detta lås verkar vara vanligare i andra delar av världen. Så, kanske beställa från utlandet. Alternativt modifiera dörren lite, så ett vanligare lås går att sätta dit.
Men som sagt först, det går inte att laga?

• Gilla
fribygg
  • Laddar…
L Lilllen skrev:
Välkommen till forumet!
Första frågan jag brukar ställa mig när något gått sönder är, hur kan jag laga det?
Vilken del är trasig? På vilket vis fungerar den inte?
Detta lås verkar vara vanligare i andra delar av världen. Så, kanske beställa från utlandet. Alternativt modifiera dörren lite, så ett vanligare lås går att sätta dit.
Men som sagt först, det går inte att laga?
Hej och tack för svar. Att laga var absolut det första vi försökte göra men tyvärr, någon ”hårdhänt” person orkade inte lirka med låset så det gick sönder!!
Vi har hittat liknande i Kina, väntar på svar gällande pris men det tar tid tydligen…
Vi hoppades att någon klok och smart person i detta forum kunde hjälpa oss. Borde finnas fler med liknande problem tänker jag.

• Gilla
Lilllen
  • Laddar…
Lite svårt att se på bilden hur låsmekanismen fungerar, om den har dubbla låskolvar? Behöver ju även tas mått för att se att allt stämmer, men här finns en billig variant:
283,92kr | Balcony Glass Door Handle Lock Single Side with for Key Zinc Alloy Sliding Door Dropship
https://a.aliexpress.com/_ExiQY2A

• Gilla
Mimmi Forss
  • Laddar…
Brukar oftast ta strax över 2 veckor för mig när jag köpt från AliExpress.

L Lilllen skrev:
Lite svårt att se på bilden hur låsmekanismen fungerar, om den har dubbla låskolvar? Behöver ju även tas mått för att se att allt stämmer, men här finns en billig variant:
283,92kr | Balcony Glass Door Handle Lock Single Side with for Key Zinc Alloy Sliding Door Dropship
[länk]
Tack!
Det kan vara något för oss.
Mvh

• Gilla
Lilllen
  • Laddar…
L Lilllen skrev:
Brukar oftast ta strax över 2 veckor för mig när jag köpt från AliExpress.
Nu är priset sänkt till 156:-🤗

M Mimmi Forss skrev:
Nu är priset sänkt till 156:-🤗
👍Sedan tillkommer förstås frakten på 190kr. Men kollade lite snabbt och såg då ingen annan säljare som låg lägre totalt. Men som sagt, snabb koll. 😊
Risken är väl att kvaliten inte är den bästa. Förhoppningsvis samma som ni hade, men kan ju även vara lägre.
Skriv gärna och berätta hur det gick.

L Lilllen skrev:
👍Sedan tillkommer förstås frakten på 190kr. Men kollade lite snabbt och såg då ingen annan säljare som låg lägre totalt. Men som sagt, snabb koll. 😊
Risken är väl att kvaliten inte är den bästa. Förhoppningsvis samma som ni hade, men kan ju även vara lägre.
Skriv gärna och berätta hur det gick.
Jag återkommer när den är installerad, orden är lagd så senare i sommar ska vi t Skåne, bara att hålla ✊🏻✊🏻att det passar🤗
Toppen att du hjälpte oss♥️Tack igen👍

• Gilla
Lilllen
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.