Välkommen till forumet!
Första frågan jag brukar ställa mig när något gått sönder är, hur kan jag laga det?
Vilken del är trasig? På vilket vis fungerar den inte?
Detta lås verkar vara vanligare i andra delar av världen. Så, kanske beställa från utlandet. Alternativt modifiera dörren lite, så ett vanligare lås går att sätta dit.
Men som sagt först, det går inte att laga?
Första frågan jag brukar ställa mig när något gått sönder är, hur kan jag laga det?
Vilken del är trasig? På vilket vis fungerar den inte?
Detta lås verkar vara vanligare i andra delar av världen. Så, kanske beställa från utlandet. Alternativt modifiera dörren lite, så ett vanligare lås går att sätta dit.
Men som sagt först, det går inte att laga?
Hej och tack för svar. Att laga var absolut det första vi försökte göra men tyvärr, någon ”hårdhänt” person orkade inte lirka med låset så det gick sönder!!L Lilllen skrev:Välkommen till forumet!
Första frågan jag brukar ställa mig när något gått sönder är, hur kan jag laga det?
Vilken del är trasig? På vilket vis fungerar den inte?
Detta lås verkar vara vanligare i andra delar av världen. Så, kanske beställa från utlandet. Alternativt modifiera dörren lite, så ett vanligare lås går att sätta dit.
Men som sagt först, det går inte att laga?
Vi har hittat liknande i Kina, väntar på svar gällande pris men det tar tid tydligen…
Vi hoppades att någon klok och smart person i detta forum kunde hjälpa oss. Borde finnas fler med liknande problem tänker jag.
Lite svårt att se på bilden hur låsmekanismen fungerar, om den har dubbla låskolvar? Behöver ju även tas mått för att se att allt stämmer, men här finns en billig variant:
283,92kr | Balcony Glass Door Handle Lock Single Side with for Key Zinc Alloy Sliding Door Dropship
https://a.aliexpress.com/_ExiQY2A
283,92kr | Balcony Glass Door Handle Lock Single Side with for Key Zinc Alloy Sliding Door Dropship
https://a.aliexpress.com/_ExiQY2A
Tack!L Lilllen skrev:
Det kan vara något för oss.
Mvh
👍Sedan tillkommer förstås frakten på 190kr. Men kollade lite snabbt och såg då ingen annan säljare som låg lägre totalt. Men som sagt, snabb koll. 😊M Mimmi Forss skrev:
Risken är väl att kvaliten inte är den bästa. Förhoppningsvis samma som ni hade, men kan ju även vara lägre.
Skriv gärna och berätta hur det gick.
Jag återkommer när den är installerad, orden är lagd så senare i sommar ska vi t Skåne, bara att hålla ✊🏻✊🏻att det passar🤗L Lilllen skrev:
Toppen att du hjälpte oss♥️Tack igen👍
Klicka här för att svara

