Det får inte plats en hel panna och så fort man börjar kapa så försvinner ju funktionen på pannan då sen ärenkupig. Det blir ju dock inte så jäkla snyggt om man skka sätta en plåt som täcker hela denna glugg.... Så ..vad göra...???
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Du blir nog så illa tvungen att kapa pannan och lägga den in mot kupan. Sen får du tyvärr nog acceptera en ganska bred plåt ut över till nästa panna. Jag hade samma problem och fick lösa det så. Men plåtis gjorde en fin plåt och när man står rakt framifrån och tittar ser man naturligtvis att en plåt är bredare på en sida men idag tänker jag inte på det längre.
I mitt fall hamnade kapningen precis i dalen på pannan på en sida av en kupa, men så är det det går inte att få till det överallt.
I mitt fall hamnade kapningen precis i dalen på pannan på en sida av en kupa, men så är det det går inte att få till det överallt.
Det går att lägga om o flytta spalten så att du får mer på andra sidan... Så plåtarna blir någotsånär lika stora... Men det är både jobbigt o tråkigt...
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
Det går inte att byta den tjocke planken mot något tunnare och få dit en hel panna?
Protte
Protte
Det är väggen som tar i , timmer så det flyttar jag inte på
Jag har redan trixat så att andra sidan ska bli bra så lägga om finns inte....
Varför kapa en pannrad om man ändå lägger plåt över hela den kapade pannan??
Jag har redan trixat så att andra sidan ska bli bra så lägga om finns inte....
Varför kapa en pannrad om man ändå lägger plåt över hela den kapade pannan??
Jag behövde kapa pannraden typ 2,5 cm så den lilla kanalen som syns på första pannan som bilden visar försvinner... Pannans profil går ju upp mot väggen ändå, så frågan är om jag verkligen behöver sätta en plåt som täcker hela pannan och in över nästa.... ?? Räcker det inte att den går ut i dalen på första pannan... ?? Man skulle ju även kunna kleta dit nått på pannan mot vägg så det blir ytterligare en barriär under plåten.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Klicka här för att svara