Hej en fråga. Mot vår tomts långsida ansluter en tomtgräns, tänk ett "T" med en granne på vänster och en på höger sida i norr. Om jag skall placera en friggebod och fått ok från högra grannen kan jag då placera friggen precis höger om "T" anslutningen eller behöver jag även vara 4,5m i sidled?
Som jag tänker skulle då friggens hörn möta den punkt där tomtgränsen ansluter vår långsida.....
Som jag tänker skulle då friggens hörn möta den punkt där tomtgränsen ansluter vår långsida.....
Moderator
· Stockholm
· 57 801 inlägg
Jag förstår inte läget. Men så fort du skall placerad friggeboden närmare någon del av din gräns än 4,5m så måste du ha godkännande från den berörde grannen.
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 832 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 832 inlägg
4,5m från grannens gräns som inte gett ok, om det sedan är att du drar friggebod längre in på din tomt eller förskjuter den mer mot den "snällare" grannen spelar nog ingen roll.
Liten skiss med grannen som inte tillåter någon placering vid tomtgräns till vänster.
Ljusgrönt område, är den zon som grannen till höger som tillåter placering och mörkgrönt din tomt och där du får placera den hur du vill.
Ljusgrönt område, är den zon som grannen till höger som tillåter placering och mörkgrönt din tomt och där du får placera den hur du vill.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Det låter som en korrekt tolkning b8q!
Klicka här för att svara
