Jag har kvar färg från när vi målade huset, 2015. Går det att använda den fortfarande? Kan man se om den är dålig?
Det är Alcro Bestå, både grundfärg och vanlig jag har kvar.
Om burken är oöppnad så kan färgen fortfarande vara ok. Lukta på färgen och kolla så den inte luktar rutten, rör även om färgen och kolla så konsistenen är OK. Om burken är öppnad sen tidigare så tror jag tyvärr att den kan vara dålig.
Om burken är oöppnad så kan färgen fortfarande vara ok. Lukta på färgen och kolla så den inte luktar rutten, rör även om färgen och kolla så konsistenen är OK. Om burken är öppnad sen tidigare så tror jag tyvärr att den kan vara dålig.
Den var öppnad och har stått i garaget under alla år. Tack för hjälpen!
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.