4 045 läst ·
9 svar
4k läst
9 svar
Hur länge håller bits?
Hobbysnickare
· Stockholm
· 29 inlägg
Jag har köpt en Makita BFR550Z för bandad skruv. Jag undrar lite hur många skruv man kan dra på en bit ungefär?
Sen undrar jag om nån vet en bra leverantör, billig och bra då!!
Mvh Sorken
Sen undrar jag om nån vet en bra leverantör, billig och bra då!!
Mvh Sorken
Dyra bits kan paja på första skruven, billiga likaså,
Jag köper ofta biltemas, 10st ien ask, håller hyfsat, jag har inte haft sönder så många, däremot slits dom lite,
95 % lägger jag någonstans, för att aldrig mer hitta dem...
Kan bli uppåt 6-8000 skruv på en vecka, om jag inte lyckas delegera arbetet,
Hoppsan, missade att det var bandad skruv, å lyckas inte få bort inlägget,
Tror nog att vi körde upp mot 50.000 skruv, innan någon orkade/ behövde byta bits i bandmaskinerna vi hade, kommer inte ihåg märket, men det var "stela" band..
Jag köper ofta biltemas, 10st ien ask, håller hyfsat, jag har inte haft sönder så många, däremot slits dom lite,
95 % lägger jag någonstans, för att aldrig mer hitta dem...
Kan bli uppåt 6-8000 skruv på en vecka, om jag inte lyckas delegera arbetet,
Hoppsan, missade att det var bandad skruv, å lyckas inte få bort inlägget,
Tror nog att vi körde upp mot 50.000 skruv, innan någon orkade/ behövde byta bits i bandmaskinerna vi hade, kommer inte ihåg märket, men det var "stela" band..
Redigerat:
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
Det finns hur många leverantörer som helst. Jag har haft en Bahcosats under året här och den har varit helt ok, spårbitsen har jag dragit sönder, och det som fattas har jag tappat bort, där är det största svinnet.
Wera är väldigt bra, men dyrt. Swedol helt ok. DeWaltbits däremot har jag inga vidare erfarenheter av, de har sålt små lådor med typ 25 st PH2 och PZ2, men de är otroligt mjuka. Däremot är lådorna snygga med genomskinlig gul plast och svarta lock.
Wera är väldigt bra, men dyrt. Swedol helt ok. DeWaltbits däremot har jag inga vidare erfarenheter av, de har sålt små lådor med typ 25 st PH2 och PZ2, men de är otroligt mjuka. Däremot är lådorna snygga med genomskinlig gul plast och svarta lock.
Medlem
· Västerbotten
· 3 321 inlägg
Vi köpte in en del Wera PH2, tycker de höll mycket dåligt trots bra kvalitet på skruv. Har bättre erfarenhet av Weras PZ2 och bra PZ-skruv. Då vill bitsen hellre sitta kvar i skruven om man inte har lås på bitshållaren.
Produkter som diskuteras: "bitshållaren"
Bitshållare
Våra bitshållare är designade för att erbjuda bekvämlighet och enkelhet när du arbetar med olika skruv- och borrprojekt. De håller dina bits stabila och säkra under användning, vilket möjliggör mer noggrannhet och effektivitet i ditt
Läs mer
Hobbysnickare
· Stockholm
· 29 inlägg
Tack för alla svar, då är jag lite klokare nu, än förr.
Mvh Sorken
Mvh Sorken
Att Weras bits skulle vara så dyra håller jag inte med om för deras std. bits kostar ca 10:-...
Går man upp till dom diamantbelagda så kan jag dock hålla med om att det är relativt dyrt.
Det som ÄR dyrt med Wera är om man köper deras bitssatser som verkligen är dyra pga. bitshållaren.
Mitt råd är att köpa lösa bits av dom man använder och en billig bitssats med sånt som inte används så ofta.
Går man upp till dom diamantbelagda så kan jag dock hålla med om att det är relativt dyrt.
Det som ÄR dyrt med Wera är om man köper deras bitssatser som verkligen är dyra pga. bitshållaren.
Mitt råd är att köpa lösa bits av dom man använder och en billig bitssats med sånt som inte används så ofta.
Produkter som diskuteras: "bitssats"
Bitssats 19 delar FAST
Ett urval av bits
425 kr inkl moms
Läs mer
Till en skruvautomat som frågan gällde så passar väl inte en standard bits, utan det är en lång gängad bits. Så är det i alla fall i min Makita skruvautomat.
Av de tre bitsar som följde med när jag köpet maskinen så är jag nu inne på nr 2 och jag har dragit flera tusen skruvar, så orginalbitsen är av bra kvalité.
Av de tre bitsar som följde med när jag köpet maskinen så är jag nu inne på nr 2 och jag har dragit flera tusen skruvar, så orginalbitsen är av bra kvalité.
Stämmer...Bror skrev:Till en skruvautomat som frågan gällde så passar väl inte en standard bits, utan det är en lång gängad bits. Så är det i alla fall i min Makita skruvautomat.
Min reflektion var bara över att Wera ofta framställs som dyra och att det ofta äer bitshållaren som är boven till detta.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden