Långgafflar är mer av en belastning än en tillgång när man håller på hemma och petar. Risken är ju även överhängande att man blir för stursk och lyfter för tungt för långt ut så man överbelastar traktorn/lastaren.
Men förlängningsgafflar är ändå bra att ha. Jag hade dödat för ett par sådana varje gång jag ska lyfta in pelletssäckarna i garaget.

Enda gångerna jag lånat förlängare är då jag lyft upp bilar på släp.
Skrotbilar lyfter man i taket.

Ett redskap som används förvånansvärt ofta är långbom, så fort något ska lyftas med stropp så använder jag bom, den är dessutom teleskopisk så jag kan avväga räckvidd/kraft.

Protte

120cm. Sen tycker jag det är smutt med "höga" gafflar, dvs att det stående benet i L:et som gaffeln bildar är ganska långt, så man får något att vila lasten emot.

Man lär sig annars ;) jobbar med emballage hantering. Så pall o kragar finns gott om ;)

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

;)

• Gilla
D09
  • Laddar…
Oooh, Volvo-emballage.

Mången pall har jag flyttat (och vält för den delen).

• Gilla
D09
  • Laddar…
Thomas Nordlinder skrev:
[bild]

;)
Äh jag ser inte det konstiga eller roliga i bilden, för det är väj dhl och postnord som levererar paket på bilden eller?;)

P
Thomas Nordlinder skrev:
[bild]

;)
HAHA sådär har jag med sett i verkligheten, fast då va det en som levererade läskedrycksbackar och höjde upp lite förhögt vid porten in på lagret... vart mycke trockadero spill där :cool:

D09
Köpte du gafflar Yrrol? :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.