Vi ska få vårt nya hus uppmurat med finjas ergothermblock. Huset är på 177 kvm boyta i vinkel. Hur många mantimmar kan det gå åt? Räknar bort grävning men annars från grund till inredning fullt inflyttningsbart.

Tacksam för svar.

Mvh M&G
 
ingen som har nån uppfattning?
 
Det är jätte svårt att säga, jag har murat ett pannrum med 29 cm ergothermblock i sommar och som amatör gjorde jag 0.6-1 kvm vägg/timme inkl blanda bruk etc.

Mvh Peter
 
20m2 per dag per gubbe är normalt om man har riktiga grejer..
 
E
Ja på rak murning men du snittar inga 20m2 per dag på ett helt hus med gavelspetsar osv.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.