Kanske en dum fråga men vilken sida skall vara upp på vanliga 22 mm spåntade golvspånskivor?
Hur börjar man, d.v.s skall man ha den första skivan i hörnet? Med utstående spånten in mot hörnet eller tvärtom?
 
Hmm.... Kanske dags å läjja bort jobbet :-)

Börja med fjädern utåt.... I det nedre högra hörnet...Eller det övre vänstra....Och du mät rummet!!! Så du slipper en tunn bit på slutet vilket kan inträffa då e det bättre att såga första spån skiveraden.

Är det flytande eller på reglar? Dubbel eller enklespåntat?
 
Det är ett golv på reglar. Takstolar med cc1200. och kortlingar cc600 mellan dessa.
Någon sa att det alltid står på skivorna vilken sida som skall vara upp men inte på mina minsann.
 
E det Kalle Anka skivor? :-)
Det brukar vara stämplat på dem.. Har aldrig varit med om motsatsen iofs köpte inte vi de på Bauhaus, byggmax eller annan (ursäkta uttrycket) klåpar handel
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.