Vårt gamla badrum ska göras om till "pannrum", dvs. inkommande vatten från egen brunn, värmepump och wc/handfat. Hade snickare på plats som reglade upp det lite (mycket) och de skall även göra väggarna i alkoven rakt fram på bilden där vattnet nu ska komma in, trycktank etc. etc. ska sitta.
I hörnet under hyllan där tanken nu hänger ska pumpen stå så den ska såklart inte stå så! :D
Badrumsrenovering med synliga rör och reglar för vattenpump, trycktank och golvvärme; märkta områden för WC, handfat och inkommande vatten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Avluftningen och de två slangarna längst upp till höger kommer att byggas in i väggen så ingen behöver få panik över det.
Badrum under ombyggnad till pannrum med synliga rör, slangar och isolering. Träreglar och monterad ventil syns mot råa väggytor.
Skapa konto

Ormboet nere till vänster kommer att försvinna med då det mesta sitter i väggen och tillslag etc. ska flyttas över till alkoven sedan. Enda som tydligen kommer ut golvet är slangar för golvvärme i en ny tillbyggnad vi har gjort tidigare.
Rör och slangar i ett pågående byggprojekt, synliga i ett träramverk, förberett för installation av inkommande vatten och uppvärmningssystem.
Skapa konto

Jag vet att jag ska lägga golvspån tvärs över reglarna men i det här fallet när det är reglar åt alla håll blir jag osäker vilket som är smidigast, det känns som att börja i hörnet med genomföringarna för golvvärmen blir lättast men borde jag göra efter variant 1 eller 2 på den här bilden? 2 känns smidigare och det blir mindre skarvar totalt sett!

Alternativ 1
En färgkodad planlösning över ett utrymme med numrerade sektioner 1-4 i olika färger samt prickmarkeringar och en kvadrat.
Skapa konto

Alternativ 2
Diagram som visar två alternativ för golvspånläggning över reglade golv, med sektioner märkta 1 till 4 i olika färger och punkter markerade.
Skapa konto

Jag hade lagt som ger bästa utfall på skivorna, och enklaste sätt för arbetet

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.