Detta har inget med badrum att göra men hur man sätter klinker.
Jag har som bilden visar en gång som är av betong. Tanken är att sätta uteklinkers. Min undran är, eftersom jag en snutt av vägen inte har några väggar så har jag ingenstans där jag kan "gömma" mötet mellan kapade klinkersskivor (där man ofta lägger en mjukfog.)
Hur hade ni gjort?
Jag har som bilden visar en gång som är av betong. Tanken är att sätta uteklinkers. Min undran är, eftersom jag en snutt av vägen inte har några väggar så har jag ingenstans där jag kan "gömma" mötet mellan kapade klinkersskivor (där man ofta lägger en mjukfog.)
Hur hade ni gjort?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gömma mötet mellan klinkerplattor, Vad menar du?R Rolle85 skrev:Detta har inget med badrum att göra men hur man sätter klinker.
Hur hade ni gjort?
[bild]
Menar du avslutningen med kapade plattor?
Kan du förklara lite närmare
Moderator
· Stockholm
· 57 823 inlägg
Har du provat? Jag tror att en sådan klarar det mesta. Annars kan du hyra en stenkap, använde själv en sådan i somras för 30mm granitplattor.
Jag la just klinkers på betong-förstubron, och kapade därvid samtliga med vinkelslip med diamantklinga. Funkar hur bra som helst.
Kapskiva för sten funkar däremot INTE, det blir bara makadam av alltihop.
Vänder du den kapade sidan mot fogen så syns det inte att den är kapad — fast jag kanske ska tillägga att det är mycket mindre än man tror som syns överhuvudtaget, på sånt som ligger i marknivå utomhus.
Kapskiva för sten funkar däremot INTE, det blir bara makadam av alltihop.
Vänder du den kapade sidan mot fogen så syns det inte att den är kapad — fast jag kanske ska tillägga att det är mycket mindre än man tror som syns överhuvudtaget, på sånt som ligger i marknivå utomhus.
Klicka här för att svara