Min stora fina spegel i hallen gick i sönder igår, undrar om den går att laga. Hur man går tillväga då?

Sprickan går rakt över spegel

Spegel med en tydlig spricka i närbild med oklar bakgrund av en tvättmaskin och tvättstuga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Eraze Eraze skrev:
Min stora fina spegel i hallen gick i sönder igår, undrar om den går att laga. Hur man går tillväga då?

Sprickan går rakt över spegel

[bild]
Hur du än lagar den kommer sprickan vara lika synlig. Du måste tyvärr köpa ny.

Glasmästaren kan sätta i en ny spegelruta.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Nja, man kan dämpa sprickor med en viskös olja.
En annan variant är uv-lim, samma sak som man lagar stenskott med.
Det blir bättre, men huruvida det blir bra är en helt annan sak.
Bara att söka på Youtube på "cracked windshield/window/glass repair" för hur.

T Thomas_Blekinge skrev:
Glasmästaren kan sätta i en ny spegelruta.
Försöker hitta pris på det men hittar inget. Blir kanske lika dyrt som att köpa ny :/

Spegelbilden visar någon form av grovkök/tvättstuga/groventré — är det ram på spegeln eller är det ett spegelglas som sitter direkt på väggen med beslag?
Om det är det senare köper du ett nytt spegeglas hos en glasmästare och sätter upp det, då får du betala ett kvadratmeterpris samt kostnad för tillskärning och slipning av kanterna så man inte skär sig på dem.

Är det spegel med ram och den inte har ett stort affektionsvärde blir det förmodligen billigare att köpa ny spegel (med ram) än att lämna in den gamla till glasmästare för att byta spegelglas.

Att laga glaset så att sprickan inte syns tror jag inte för ett ögonblick är möjligt dessvärre.

//Ronnie

• Gilla
Eraze
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.