Hej!

Har nyligen flyttat in en en sekelskifteslägenhet där innertaket var sänkt för att få plats med högtalare och spotlights. Personligen har jag hellre ett högre tak så jag rev ned alltihop. Tyvärr så var skicket på originaltaket lite sådär. Så nu står jag här och funderar på hur man lagar tak.

Vad är det ens för material? Puts? Och hur får jag det här att se snyggt ut på bästa sätt?

Enda rekommendationen hittills är att dra loss det som sitter löst och sen bredspackla.

Tack på förhand!

• Skadat innertak i sekelskifteslägenhet med flagnande färg och synliga revor, behov av reparation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bitar av puts från ett gammalt tak ligger på ett mörkt golv, vilket indikerar renoveringsarbete i en äldre byggnad.
    Skapa konto
  • Skadat innertak där puts har lossnat och exponerat underliggande material med sprickor och flagor.
    Skapa konto
  • Skadat sekelskiftestak med flagnande färg och bredspackel efter att ha tagits ner för renovering.
    Skapa konto
  • Skadat sekelskiftestak med synligt underliggande lager och sprickor bredvid taklist.
    Skapa konto
  • Skadat sekelskiftesinnertak med flagande puts och synlig grundstruktur i behov av reparation.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.