Hej!

Har 2 st runda hål, diameter 160mm, rakt igenom min yttervägg bestående av stående siporexsektioner, 250mm tjocka. Det har tidigare gått spånsugsrör genom dessa hål, men efter ombyggnad är de just nu bara hål...

Hur bör jag fylla upp och lösa detta? Jag har Bostik "Rep o Fix" för lagning av sprickor etc i siporexen, känns dock inte helt görbart att fylla upp hålen med detta...Vad bör jag fylla större delen med? Kanske enklast att köpa siporexblock och såga till och sen spackla med Rep o Fix?

hsd
Siporex och cement verkar vara det vettigaste

Köp 1-2 Siporexblock, såga till och mura fast med bruk.

Går bra att limma dit en bit med kakelfix också.

Hur gör man med hål i golv då?
Har genomgående hål i mitt gamla badrum som ska renoveras snart.
Hålen är från de gamla avloppen för bidé, wc, badkar, två handfat..

E
StevieGee skrev:
Hur gör man med hål i golv då?
Har genomgående hål i mitt gamla badrum som ska renoveras snart.
Hålen är från de gamla avloppen för bidé, wc, badkar, två handfat..

Stämpa en plyfa under och gjut igen med betong.

• Gilla
Minikubik
  • Laddar…
S
Daniel_N skrev:
Hej!

Har 2 st runda hål, diameter 160mm, rakt igenom min yttervägg bestående av stående siporexsektioner, 250mm tjocka. Det har tidigare gått spånsugsrör genom dessa hål, men efter ombyggnad är de just nu bara hål...

Hur bör jag fylla upp och lösa detta? Jag har Bostik "Rep o Fix" för lagning av sprickor etc i siporexen, känns dock inte helt görbart att fylla upp hålen med detta...Vad bör jag fylla större delen med? Kanske enklast att köpa siporexblock och såga till och sen spackla med Rep o Fix?
siporex block, den modelerar du med handsåg(om man inte har bättre grejer).
vill du få pluggen dit den snabbt tar du fogskum(ev. stenlim)
sen kan du ta din rep o fix och snygga till väggen

Strålande, tack för alla svar!

epw skrev:
Stämpa en plyfa under och gjut igen med betong.
Bra idé, tack!

Sågade till siporexblock med en gammal fogsvans, limmade fast m sättlim.sen tätade jag m fogskum och spacklade slätt. Blev mkt bra.

• Gilla
epw
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.