Hej alla!
Jag bor i Portugal och här är det vanligt med sk "roller blinds" för fönstren. Iom stark sol merparten av året så tenderar allt i plast att vittra. Nu har staget som remmarna för att höja och sänka denna gått sönder och jag tänkte höra om någon händig person råkar veta hur man lagar detta? Inser att de flesta inte har ngn erfarenhet av dessa, men jag chansar..
 
  • Bild av en trasig komponent för en "roller blind" i plast med en avbruten stång och remmar, tagen nära en vägg som verkar ha exponerats för sol och slitage.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Farstatjej90
När det gäller vittrad plast och den här typen av produkt tror jag att du besparar dig mycket pengar, tid och huvudvärk genom att bara köpa nytt. Om du skulle ge dig på att laga det du ser på bilden så hade jag börjat med att montera ned alltihop och lägga det på ett bord och inspektera hur mycket av det som egentligen är helt. Ta en bild av det så kan jag kanske hjälpa dig vidare.

Möjligen kan man spackla i någonting i skadan och få det funktionellt igen men jag hade aldrig i livet gett mig på det.
 
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
När det gäller vittrad plast och den här typen av produkt tror jag att du besparar dig mycket pengar, tid och huvudvärk genom att bara köpa nytt. Om du skulle ge dig på att laga det du ser på bilden så hade jag börjat med att montera ned alltihop och lägga det på ett bord och inspektera hur mycket av det som egentligen är helt. Ta en bild av det så kan jag kanske hjälpa dig vidare.

Möjligen kan man spackla i någonting i skadan och få det funktionellt igen men jag hade aldrig i livet gett mig på d
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
När det gäller vittrad plast och den här typen av produkt tror jag att du besparar dig mycket pengar, tid och huvudvärk genom att bara köpa nytt. Om du skulle ge dig på att laga det du ser på bilden så hade jag börjat med att montera ned alltihop och lägga det på ett bord och inspektera hur mycket av det som egentligen är helt. Ta en bild av det så kan jag kanske hjälpa dig vidare.

Möjligen kan man spackla i någonting i skadan och få det funktionellt igen men jag hade aldrig i livet gett mig på det.
Hej,
Det är själva staget som är av så spackel är inte aktuellt. Tack ändå!
 
C Carlota skrev:
Hej alla!
Jag bor i Portugal och här är det vanligt med sk "roller blinds" för fönstren. Iom stark sol merparten av året så tenderar allt i plast att vittra. Nu har staget som remmarna för att höja och sänka denna gått sönder och jag tänkte höra om någon händig person råkar veta hur man lagar detta? Inser att de flesta inte har ngn erfarenhet av dessa, men jag chansar..
Problem solved. Ersatte staget med tre kortare i metall 👍
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.