Hej
Min fars köpte en speciell häftapparat på 50-talet för att laga seldon av en gårdfarihandlare. Den såldes av ett företag i Kalmar som hette "BE-DE". Den är fantastisk att laga olika saker med. Nu börjar jag få slut på klamrarna. Är det någon som har sett någon liknande och kanske vet var jag kan skaffa klamrar.
Min fars köpte en speciell häftapparat på 50-talet för att laga seldon av en gårdfarihandlare. Den såldes av ett företag i Kalmar som hette "BE-DE". Den är fantastisk att laga olika saker med. Nu börjar jag få slut på klamrarna. Är det någon som har sett någon liknande och kanske vet var jag kan skaffa klamrar.
Kolla härA Antropocen skrev:Hej
https://tools.expert/se/klammer-bea...fqZAP7lJNIOATNXKNEJWLi2XcnUZ3w8pyh4D6sJosUQZV
Men 23000 st är kanske lite många😂
Kolla på byggvaruhus .
Hur laga remmar, läder mm?
Jag blir lite fundersam, ska du ”skarva ihop” remläder?Isåfall skärfla de två ändarna och sy ihop dom med en skomakarmaskin.
Skärflingskniv finns ett otal på nätet att köpa, skomakarmaskin finns ett fåtal men de finns ibland på blocket eller liknande, en sån kan du också ha mycket användning för😀.
Nej. Det var några ledord jag valde. På 1950 talet användes det till att laga seldon mm. Men om jag minst rätt så lagade min far även mjölkmaskinens drivremmar med verktyget.K Kling 1 skrev:Hur laga remmar, läder mm?
Jag blir lite fundersam, ska du ”skarva ihop” remläder?
Isåfall skärfla de två ändarna och sy ihop dom med en skomakarmaskin.
Skärflingskniv finns ett otal på nätet att köpa, skomakarmaskin finns ett fåtal men de finns ibland på blocket eller liknande, en sån kan du också ha mycket användning för😀.
Klicka här för att svara