Behöver laga denna del i som sitter i nederkant av vår ytterdörr. Den är väl gjord i mässing antar jag.
Går det att göra så att det håller? Det är ju en del belastning från dörren.
Svetsa? Löda? Limma?

Trasig mässingsdel från ytterdörr med skruv bredvid på metallunderlag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild av en skadad mässingsdel från en ytterdörr som behöver reparation.
Skapa konto
Skadad mässingsdel som verkar tillhöra en ytterdörr, ligger på en sliten yta med solljus reflekterande på bakgrunden.
Skapa konto

Jag tror att en svets och smidesfirma lätt kan hårdlödning ditt beslag med acytelen. Det bör inte bli speciellt dyrt.

• Gilla
plan-g
  • Laddar…
Hårdlödning är din vän, lokal svetsare eller röris som är van löser det snabbt.

• Gilla
plan-g
  • Laddar…
Köp en ny kantregel då denna gjort sitt.
Om du vill ha hjälp att hitta rätt så får du måtta upp kantregeln (är bortrest och glömt laddaren till min laptop så har inte tillgång till mina kataloger).

• Gilla
plan-g
  • Laddar…
P
silverlod och gasbrännare..

• Gilla
plan-g
  • Laddar…
Det där går bra att hårdlöda eller silverlöda. Betydligt enklare än att passa in ett modernt beslag som har helt andra mått.

• Gilla
plan-g
  • Laddar…
Tack för svaren!
Jag har till slut hittat en firma som sysslar med hårdlödning i mässing (inte lätt) som skall kolla på det. Hoppas det blir enkelt och billigt. Jag har en lödkolv i garaget men antar att det inte är nån idé att ge sig på själv....

1 123abc skrev:
Köp en ny kantregel då denna gjort sitt.
Om du vill ha hjälp att hitta rätt så får du måtta upp kantregeln (är bortrest och glömt laddaren till min laptop så har inte tillgång till mina kataloger).
Tack, jag ska ge reparationen ett försök med annars hojtar jag gärna till. Jag har försökt själv att hitta identiska med samma mått och i mässing men ej lyckats.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.