Hej på er!

Jag har två balkonger på mitt hus som används men de har börjat ta lite stryk och jag har inte gjort något åt dem men tänkte ta tag i detta nu.

Har ni något vettigt tillvägagångssätt för dessa? Är det bara att ta bort allt löst och gjuta igen? Eller är detta något en fackman måste göra?

Sedan undrar jag också om det går att göra någon fin yta på den gamla betongen på något sätt?

Finns det något sätt att undersöka hållbarheten i dem? Jag har aldrig upplevt dem som ostabila men man vill ju vara säker.

Tack på förhand!

• Balkong med svarta räcken och spruckna kanter i betongen, sett från undersidan. En stol och en basketboll syns på balkongen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av sliten balkongundersida med synliga rostfläckar och sprickor i betongen, samt ett vitt elrör längs kanten.
    Skapa konto
  • Skadad betongbalkong med synlig armering och sprickor, samt en vit rörledning intill.
    Skapa konto
  • Sliten betongbalkong med sprickor och rostig armering, fotograferad underifrån.
    Skapa konto
  • Bild av en gammal balkong med synlig betong, sprickor och rostiga metallbultar.
    Skapa konto
  • Balkong med svart grillöverdrag, blomkruka och basketboll, försedd med metallräcke. Betongen visar tecken på slitage. Brunt tegelfasadhus.
    Skapa konto
  • Betongbalkong med svartvit matta, blomkrukor, presenning och grill täckt av svart överdrag, sett från övervåningen med träaltan i bakgrunden.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.