1 388 läst · 4 svar
1k läst
4 svar
Hur laga hål i plåtfasad?
Någon som har ideer om hur man lagar/döljer hål i en plåtfasad?
Skall ta bort markiser och det lär ju bli några mer eller mindre stora hål att täta/dölja.
Har även ett hål efter en värmepump som ju är ytterligare några storlekar större.
Har inte krav på att det blir osynligt men vill ju få det så diskret som möjligt. Framförallt för de mindre hålen efter markiserna.
Skall ta bort markiser och det lär ju bli några mer eller mindre stora hål att täta/dölja.
Har även ett hål efter en värmepump som ju är ytterligare några storlekar större.
Har inte krav på att det blir osynligt men vill ju få det så diskret som möjligt. Framförallt för de mindre hålen efter markiserna.
Förstod inte riktigt vitsen med täckbrickorna då jag inte kommer åt baksidan.
Plåt har jag också tänkt men då jag inte kan lim så tänkte jag popnit vilket ju blir massa arbete. Lim gör det mycket mer attraktivt.
Vad för lim använder man för detta?
Plåt har jag också tänkt men då jag inte kan lim så tänkte jag popnit vilket ju blir massa arbete. Lim gör det mycket mer attraktivt.
Vad för lim använder man för detta?
Hej! Har samma problem då vi ska riva trasigt inglasat uterum, där delar är fästa i vår plåtfasad. Vad gör man med hålen som blir efter att man tar bort detta?

Claes Sörmland
Medlem
· Sörmland och stan
· 21 203 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
- Sörmland och stan
- 21 203 inlägg
Ska man inte byta hela fasaden så blir ju någon typ av väderbeständiga täckbrickor det enda rimliga.
Typ de som visas ovan eller vanlig vagnsbult i lämplig dimension? Monteringslim för utomhusbruk och så trycker man dit brickan/bulten utan att kladda med limmet på fasaden.
Typ de som visas ovan eller vanlig vagnsbult i lämplig dimension? Monteringslim för utomhusbruk och så trycker man dit brickan/bulten utan att kladda med limmet på fasaden.