3 164 läst ·
22 svar
3k läst
22 svar
Hur laga glipa mellan tröskel och list i badrum
Aldrig gjort det förr, men är inte helt ohändig. Är det svårt?M Masthugg skrev:
Renoveringen är pga av en vattenskada i bostadsrätt och efter 4 månader av hantverkare och utan tillgång till toalett var jag helt slut och det är för 2 år sen den avslutades. Känns inte bra med den glipan och har dragit mig för att kontakta firman som fixade golvet, samtidigt som det inte känns bra att han bara lämnade det så där och att det blev godkänt.
Vad har jag för rättigheter om jag ringer golvfirman och berättar och ber om hjälp? Det blev en totalrenovering av badrummet från grunden och han som samordnade det hela med rörmockare, kakel, golv osv var inte lätt att ha att göra med.
Nej då hade jag inte kontaktat hantverkaren, om det är så långt efter. Försök du. I värsta fall går det att göra om. Men det är inte fel att öva på nånting innan man gör ett moment skarpt.K kickisa skrev:Aldrig gjort det förr, men är inte helt ohändig. Är det svårt?
Renoveringen är pga av en vattenskada i bostadsrätt och efter 4 månader av hantverkare var jag helt slut och det är för 2 år sen den avslutades. Känns inte bra med den glipan och har dragit mig för att kontakta firman som fixade golvet, samtidigt som det inte känns bra att han bara lämnade det så där och att det blev godkänt.
Vad har jag för rättigheter om jag ringer golvfirman och berättar och ber om hjälp? Det blev en totalrenovering av badrummet från grunden och han som samordnade det hela med rörmockare, kakel, golv osv var inte lätt att ha att göra med.
Kom ihåg att följa den här: https://www.byggahus.se/forum/threads/perfekt-siliconfog-varje-gang-handledning.285556/
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 628 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 628 inlägg
https://www.hornbach.se/s/träspackelK kickisa skrev:Aldrig gjort det förr, men är inte helt ohändig. Är det svårt?
Renoveringen är pga av en vattenskada i bostadsrätt och efter 4 månader av hantverkare och utan tillgång till toalett var jag helt slut och det är för 2 år sen den avslutades. Känns inte bra med den glipan och har dragit mig för att kontakta firman som fixade golvet, samtidigt som det inte känns bra att han bara lämnade det så där och att det blev godkänt.
Det är lättare med träspackel i en tub om du är ovan, finns i olika träfärgen, t.ex. Ek. Helt osynligt blir det ju inte men det blir helt ok. Tejpa runt springorna, fyll i och dra en spackelspade så att det blir jämt. Låt torka ev. Fyll i mer om det behövs, låt torka och ta bort tejpen.
Redigerat:
Har du nåt tips på en bra sådan, det verkar vara ljus ek, fast inte helt ljus, som jag ska ha.H HEM2121 skrev:https://www.hornbach.se/s/träspackel
Det är lättare med träspackel i en tub om du är ovan, finns i olika träfärgen, t.ex. Ek. Helt osynligt blir det ju inte men det blir helt ok. Tejpa runt springorna, fyll i och dra en spackelspade så att det blir jämt. Låt torka ev. Fyll i mer om det behövs, låt torka och ta bort tejpen.
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 628 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 628 inlägg
https://www.hornbach.se/s/träspackelK kickisa skrev:
De brukar ha en karta så man ser färgen, ta några bilder så får du säkert hjälp att välja rätt i butiken. Det är omöjligt att komma exakt rätt färg men det möjligt att komma rätt nära. Det blir snyggare än ett hål.
Tack för att ni alla hjälper migH HEM2121 skrev:
Jag tänkte på kvalitet, man vill ju köpa träspackel isåfall med kvalitet, och som inte sjunker ner t ex när det torkar.
Jag antar att jag kan hitta butiker på hornbach hemsida som saluför deras sortiment.
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 628 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 628 inlägg
Gör det inte svårare än det är! Tejpa noga bara runt om, tejpningen tar längre tid än själva spacklingen.K kickisa skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden