Hej!
Jag har en glipa mellan tröskel och list i badrummet efter renovering av badrummet med våtrumsintyg. Hantverkaren sa att den nya tröskeln var lika stor som den nya men det var den inte...
Så hur ska det här täppas till?
Jag har en glipa mellan tröskel och list i badrummet efter renovering av badrummet med våtrumsintyg. Hantverkaren sa att den nya tröskeln var lika stor som den nya men det var den inte...
Så hur ska det här täppas till?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Är karmen skruvad med karmhylsor? Isåfall kan du backa ut denK kickisa skrev:
Produkter som diskuteras: "karmhylsor"
Karminfästning
Karminfästning används för att säkert och stabilt fästa dörr- och fönsterkarmar i väggen. Infästningen består oftast av speciella skruvar och pluggar som är designade för att kunna bära tyngden av karmen och motstå de krafter som
Läs mer
Ingen aning men det blir nog lite för komplicerat för mig... Det är ju dessutom en karm som vetter in mot badrummet. Nån typ av bra och tillförlitligt spackel är det jag tänker på, och instruktioner hur man gör.Störstmjölken skrev:
Redigerat:
Dvs är det 4 jämnt fördelade hål med täckplugg på var sida om karmen, likt hur det bör se ut på din ytterdörrK kickisa skrev:
K kickisa skrev:
Runt mitten av videon förklarar han lite hur man justerar, en karmnyckel kan du köpa på närmaste bygghandel.
Om du tänker på smygen, så bör den va spikad i karmen, så den följer med helt enkelt, fodret sitter ju förstås i väggen men med en såpass liten springa bör det ge med sig utan att det egentligen händer något