Jag hyr ut en del (lägenhet) av mitt radhus från -69. På de två nedersta våningarna har alla fönster likadana fönsterbrädor i sten/marmor (vet inte exakt). Dessa har hållit för olika slags människor i mer än 50 år men nu har min hyresgäst haft sönder en, vilket kom fram nu när hon flyttade ut.
Vad gör jag nu? När jag testar så passar biten fint så inga delar saknas. Bör jag klistra fast den och i så fall med vad? Jag antar att det inte är värt att försöka byta ut hela fönsterbrädan och hitta någon likadan? Och hur sjutton ska detta värderas gentemot hyresgästen? Jag ser det inte som normalt slitage och har en hyra i deposition.
Vad gör jag nu? När jag testar så passar biten fint så inga delar saknas. Bör jag klistra fast den och i så fall med vad? Jag antar att det inte är värt att försöka byta ut hela fönsterbrädan och hitta någon likadan? Och hur sjutton ska detta värderas gentemot hyresgästen? Jag ser det inte som normalt slitage och har en hyra i deposition.
Hur f.n lyckas man? Jag hyrde ut en lägenhet under 2 år. Det var inte någon rolig upplevelse. Skulle aldrig göra om det.C ChriEri skrev:Jag hyr ut en del (lägenhet) av mitt radhus från -69. På de två nedersta våningarna har alla fönster likadana fönsterbrädor i sten/marmor (vet inte exakt). Dessa har hållit för olika slags människor i mer än 50 år men nu har min hyresgäst haft sönder en, vilket kom fram nu när hon flyttade ut.
Jag tror inte att du får tag i en bräda som matchar övriga. Finns fler fönster i samma rum?
Lite beroende på hur hyresgästen skött sig i övrigt hade jag övervägt att utgå från kostnaden för att få brädan utbytt, även om lagning framstår som den mest troliga åtgärden denna gång.
Klicka här för att svara