Denna?
Genomskinlig elektrisk kopplingsklämma med flera portöppningar för ledningstrådar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Coolman Coolman skrev:
Denna?
[bild]
Den fungerar bara till enledare (tex EK) och fåledare (tex FK)
Fungerar ej med mångledare (tex RK, MK), som det lär vara i lampans interna ledare och som även är i sladden från lampproppen.

• Gilla
Roger Fundin och 5 till
  • Laddar…
Wago 221-420 är för 10 ledare borde funka Wago 221-420 kopplingsklämma med utrymme för tio ledare, genomskinlig med orange handtag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
A
Skicka tillbaka den där eller förpassa den till sopkorgen. Tveksam produkt från Amazon ser det ut som.

Tvivlar på att den blir godkänd i en kontroll då den verkar ha en bristfällig konstruktion.

• Gilla
AxJa21 och 3737 till och 1 till
  • Laddar…
Den skulle kunna hjälpa en hel del.

Jag tänker mig fallet att kroken i taket lossnar, allt faller och sliter isär några anslutningar i wagon, och orsakar en olycka. Då gäller det att ha en förbannad bra förklaring till att det är helt ok att stoppa in två ledare i samma hål. Jag tror inte det hjälper ifall samtliga dessa sitter kvar. Man vill hitta en ansvarig för olyckan. Detsamma om TM står 1 cm för nära duschen. Man åker nog dit oberoende av om det orsakade olyckan eller ej.

Vad man såg att bilden (i nån av de andra trådarna) så missade den duktiga elektrikern att dragavlasta sladden med stickpropp på. Med en dragavlastning hade jag varit nöjd med dubbla sladdar i den fempoliga.

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
Litenskit Litenskit skrev:
Wago 221-420 är för 10 ledare borde funka [bild]
Demmpa Demmpa skrev:
Den blir perfekt,
[länk]
Synd att man inte kan köpa dom någonstans.

• Gilla
Demmpa
  • Laddar…
Litenskit Litenskit skrev:
Jag har inte koll på någonstans sortiment men conrad verkar ha dem i lager.
Nja, den tidsatta tidigaste leveransen är tidigast mitten av maj, alltså om drygt en månad.

1 st -> Leverans sker så snart som tillgängligt
15 st -> Leverans: tor. 15/5 - tor. 22/5
25 st -> Slutsåld

Demmpa Demmpa skrev:
Nja, den tidsatta tidigaste leveransen är tidigast mitten av maj, alltså om drygt en månad.

1 st -> Leverans sker så snart som tillgängligt
15 st -> Leverans: tor. 15/5 - tor. 22/5
25 st -> Slutsåld
Märkligt... Nu finns dom i lager helt plötsligt.

Tillgänglig online (3332 st.)
Leverans: ons. 9/4 - mån. 14/4

Edit: Nä, den visar tydligen lagersaldo för 5-poliga när man laddar om sidan fast det fortfarande står 10-polig i produktbeskrivningen.

C Cimmis skrev:
Hej! Behöver hjälp snabbt
Jag har köpt en lampa som ska hänga i taket.
Min undran hur kopplar jag 6st sladdar som ska bli en???
Jag har svårt för att läsa och förstå så skicka gärna bild på hur jag ska göra. Fick med 4st orange grejer men vart ska de sitta? Sen hur man kopplar mellan lampa till kontakt som jag ej hat köpt ännu.Beskrivningen jag fick med är kass.
Se foton
Kontakta en elektriker.

• Gilla
Kane
  • Laddar…
Säger reglerna något om att använda flera mindre waggos i serie? Tre trippel-wagos med kort skarv emellan sig fyller väl samma funktion som en 6-polig.

M Messier1994 skrev:
Säger reglerna något om att använda flera mindre waggos i serie? Tre trippel-wagos med kort skarv emellan sig fyller väl samma funktion som en 6-polig.
En ledare per hål, är väl det som gäller?
Elektrikern hade kopplat dubbla i något/några.

• Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.