Försöker få loss köksfläkten för att öppna och ev. rengöra inuti. Hur får jag loss den här kopplingen? Det känns som att jag ska trycka på en eller båda sidor på något ställe för att få ena delen att lossna?
Det nog låssnäppen på sidorna, ta en lampa och se ordentligt, brukar vara som en pinne som går in i som liknar en hyla och har en liten knobb som låser på andra sidan om den, kan kanske använda en polygrip över och klämma lite så båda frigörs.