Hej, jag har kopplat sladdar för taklampor många gånger och är kanske övermodig. Nu ska jag byta en gammal kronströmbrytare mot en Schneider Renova. Naturligtvis har sladdarna andra färger än jag är van vid och är inte av samma antal som i instruktionerna. Jag hoppas att någon vänlig själ i detta forum kan hjälpa mig.

• Gammal kronströmbrytare med inkopplade färgade sladdar, monterad i en väggöppning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Diagram över kopplingsschema för en Schneider Renova kronströmbrytare med märkningen 16AX 250V, inkluderar symbolerna L och N.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
I Inkompetent skrev:
Hej, jag har kopplat sladdar för taklampor många gånger och är kanske övermodig. Nu ska jag byta en gammal kronströmbrytare mot en Schneider Renova. Naturligtvis har sladdarna andra färger än jag är van vid och är inte av samma antal som i instruktionerna. Jag hoppas att någon vänlig själ i detta forum kan hjälpa mig.
Gissar att de skarvar vidare fasen i svart som i så fall ska in på L. Brun och grå är i så fall tändtrådar och ska in på de två pil ut. Inga symboler på gamla brytaren om du vänder på den?

• Gilla
Inkompetent
  • Laddar…
T Tompafix skrev:
Gissar att de skarvar vidare fasen i svart som i så fall ska in på L. Brun och grå är i så fall tändtrådar och ska in på de två pil ut. Inga symboler på gamla brytaren om du vänder på den?
Tack! Det var det jag misstänkte att jag skulle göra. Nej, inga andra symboler går att se.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.