hej,
har denna fläkt med 2 röda kablar, antar jag kan koppla villen som -/+ . och på regulatorn står där inget på förutom 2 kabel instick, så frågan är hur det ska kopplas, jag har vanlig stickpropp som jag tänkte koppla ihop till, med jord ,
har denna fläkt med 2 röda kablar, antar jag kan koppla villen som -/+ . och på regulatorn står där inget på förutom 2 kabel instick, så frågan är hur det ska kopplas, jag har vanlig stickpropp som jag tänkte koppla ihop till, med jord ,
Har du inte fått några inkopplingsanvisningar med grejorna?
Ditt resonemang är lite rörigt, men i princip kopplas en dimmer i serie med ena ledare till förbrukaren (ljuskälla eller motor).
Den andra ledaren går sedan direkt till förbrukaren.
Ditt resonemang är lite rörigt, men i princip kopplas en dimmer i serie med ena ledare till förbrukaren (ljuskälla eller motor).
Den andra ledaren går sedan direkt till förbrukaren.
köpte billigt från kina, men aa då var jag inne på samma spår!E etompau skrev:
Och om det är en fläkt för 230V eller någon annan växelspänning så har den inte +/- Det är bara om det är likström som det spelar roll hur hur man kopplar fläkten, OCH den fläkten ska troligen inte (får inte) jordas då den högst troligt är dubbelisolerad.
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Du nämner +/- vilket ju innebär DC(likström) och då ska du absolut inte koppla in den via en vanlig stickpropp utan behöver en lämplig AC/DC-omvandlare också.
Men som sagt, alldeles för lite info i trådstarten för att ge ett vettigt svar.
Men som sagt, alldeles för lite info i trådstarten för att ge ett vettigt svar.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden