Hej kunnigt folk.
Jag ska koppla om kronströmbrytare från det ni ser i det blåa och röda rummet till den nya kronvipen på de första två bilderna.
Hur ska jag koppla? Kan inte hitta in eller ut på dem.
Jag ska koppla om kronströmbrytare från det ni ser i det blåa och röda rummet till den nya kronvipen på de första två bilderna.
Hur ska jag koppla? Kan inte hitta in eller ut på dem.
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 844 inlägg
Skruven kl 4 bör vara ingången (L).
Det kan du bekräfta genom att ohmmäta brytaren med din multimeter eller spänningsprovare.
Det kan du bekräfta genom att ohmmäta brytaren med din multimeter eller spänningsprovare.
Produkter som diskuteras: "spänningsprovare"
Spänningsmätare
Spänningsmätare, även kända som spänningsprovare, är verktyg som används för att fastställa om en elektrisk krets är "live", det vill säga om den har spänning. De kan användas för att testa allt från hushållsuttag till
Läs mer
Det vore logiskt men jag skulle ha gissat på skruven kl 1 baserat på att den har ett kopparfärgat bleck vid sig till skillnad från de andra två.Bo.Siltberg skrev:
Oavsett så är ju rätt lösning att göra det du föreslår, nämligen att ohmmäta så man har funktionen klar för sig innan man kopplar något.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden




