Hej kunnigt folk.

Jag ska koppla om kronströmbrytare från det ni ser i det blåa och röda rummet till den nya kronvipen på de första två bilderna.

Hur ska jag koppla? Kan inte hitta in eller ut på dem.
 
  • Bild på baksidan av en kronströmbrytare med metallram, hålls i hand, visas för elinstallation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En hand håller en gammal kronströmbrytare med sex skruvhål och texten "400 S 3770" på en ljus bakgrund, en skruvmejsel synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En person håller en kopplingsplatta med exponerade elkablar framför en väggöppning med kablar inuti, redo för anslutning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av en hand som håller en uttagen kronströmbrytare med kablar i ett rosa rum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Skruven kl 4 bör vara ingången (L).
Det kan du bekräfta genom att ohmmäta brytaren med din multimeter eller spänningsprovare.
 
Nu, blev det mycket.... Hoppas det går bra.
 
  • Haha
Dilato
  • Laddar…
tommib
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Skruven kl 4 bör vara ingången (L).
Det kan du bekräfta genom att ohmmäta brytaren med din multimeter eller spänningsprovare.
Det vore logiskt men jag skulle ha gissat på skruven kl 1 baserat på att den har ett kopparfärgat bleck vid sig till skillnad från de andra två.

Oavsett så är ju rätt lösning att göra det du föreslår, nämligen att ohmmäta så man har funktionen klar för sig innan man kopplar något.
 
  • Gilla
Hybro
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.