Hej
Som rubriken lyder. Har en tryckvakt Condor MDR 4S/6 som jag jag inte begriper för fem öre hur jag ska koppla sladdarna till pumpen samt strömmen från väggen. Pumpen är en 1-Fas Grundfos SQE-85 om det nu har någon betydelse.
Bifogar kopplingsschemat.

Tacksam om någon kunde ge lite klarhet i detta.

• Kopplingsschema för tryckvakt Condor MDR 4S/6 visas med instruktioner för 1-fas och 3-fas motoranslutning samt märkta inställningspunkter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Man följer schemat, matning L-N in på 1-3, motor till 2-5, bygel mellan 4-6.

Det ser lite udda ut då ena polen går två gånger igenom brytaren. Det är bara för att öka driftsäkerheten lite så att den verkligen bryter även om ena polen bränner fast.

• Gilla
avh67f
  • Laddar…
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Man följer schemat, matning L-N in på 1-3, motor till 2-5, bygel mellan 4-6.

Det ser lite udda ut då ena polen går två gånger igenom brytaren. Det är bara för att öka driftsäkerheten lite så att den verkligen bryter även om ena polen bränner fast.
Förstår tyvärr inte vad du menar utom att jag måste bygla 4 o 6.
Det enda jag vet är att jag har 3 sladdar från pump samt från väggen varav den ena är gul/grön som jag förstått är jordning. Dom andra är Brun och Blått.
Hur koppla in dessa i vilket nr?

Bronken
Då menar nog Bo att brun o blå från "väggen" ska in på port 1 och 3.
De två som inte är gul/grön jord från pumpen ska in på port 2 och 5.
Och så en bygel mellan port 4 och 6.

Jorden från elmatningen och jorden från pumpen behöver kopplas ihop - det finns säkert en avsedd plats för det vid sidan av portarna.

Men bäst är alltid att ta in någon elkunnig så det inte händer farliga eller dyra misstag.

• Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Bronken Bronken skrev:
Då menar nog Bo att brun o blå från "väggen" ska in på port 1 och 3.
De två som inte är gul/grön jord från pumpen ska in på port 2 och 5.
Och så en bygel mellan port 4 och 6.

Jorden från elmatningen och jorden från pumpen behöver kopplas ihop - det finns säkert en avsedd plats för det vid sidan av portarna.

Men bäst är alltid att ta in någon elkunnig så det inte händer farliga eller dyra misstag.
Nu klarnade det rejält, det är som du säger, det finns 2 skuvar för jordning nedanför port 5 och 6.
Antar att jordning för vägguttaget är då den nedanför 5 och till pump nedanför port 6.

Tack alla för feedbacken.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.