Har fått hem ett par dimmers från conrad.se med touchdisplay och skulle behöva lite hjälp att få de att lira...

I väggen sitter det en vit och svart kabel..

Länkar beskrivningen för dimmern så ni kan se anslutningarna på nya dimmern.

http://www.conrad.se/?article=6240 ,under bruksanvisning.

Tack på förhand.
 
länken funkade inte då produkten inte finns inne just nu:). Skulle tippa på att svart är fas och vit är tändtråd men det kan minst lika gärna vara tvärtom. Men ifall du är osäker på installationsbiten rekomenderar jag att du anställer en elektriker för det. Är rätt säker på att lekmän ej får installera dimmrar.
 
Redigerat:
Risken finns att dimmern behöver en nolla vilket du i så fall behöver dra fram till dosan.
 
www.conrad.se och sök på artikelnummer 624000 då bör det fungera..
 
Ingen som haft lust att kika? :)
 
Jo, dimmern behöver en nolla. Enligt anvisningen ska den även ha utgående nolla (men troligen behövs inte det - kontinuetsmät mellan dom två terminalerna.) Så du behöver dra fram en nolla.
 
patrikjepp skrev:
Är rätt säker på att lekmän ej får installera dimmrar.
Det stämmer bra det.

//Patrik
 
Tackar för det!
Pratar med en elektriker om det..
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.