10 823 läst ·
38 svar
11k läst
38 svar
Hur koppla Schneider dubbeltrapp
Näe den dimmern du har funkar men jag tror inte att nån av ledarna är någon neutral utan det är väl trappkoppling (Tända samma armatur/er på 2 ställen) då ska en ledare in på sinusvåg symbolen och de andra 2 på varsin L men går inte att säga mer än så utan att mäta/kolla eller veta hur de var kopplat tidigareS skanfals skrev:
Tack! Kan du säga något om hur jag ska koppla den första dosan (vet att jag måste fixa en dubbeltrapp).
Ut från väggen kommer alltså två gula, en svart, en brun och en vit, och så är det en lös svart kabel som går mellan denna dosa och där jag nu tänker mig ha en dimmer. Här förstod jag det som att denna svarta ska sättas på vågen och de två gula på L?
Ut från väggen kommer alltså två gula, en svart, en brun och en vit, och så är det en lös svart kabel som går mellan denna dosa och där jag nu tänker mig ha en dimmer. Här förstod jag det som att denna svarta ska sättas på vågen och de två gula på L?
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 808 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 808 inlägg
Egentligen helt off topic, men jag antar att ditt namn kommer från kompositören Paul Hindemith? Glömmer aldrig originalserierna av samnordiska Kontrapunkt (Broman, sedan Nordström) som var fantastiska och Hindemith var med i en match mellan Sverige och Island 1990 minns jag. Sverige vann i det programmet men förlorade finalen mot samma land. Tack för påminnelsen!H Hindemith skrev:
Klicka här för att svara