6 436 läst ·
19 svar
6k läst
19 svar
Hur koppla Nexa WMR-250
Jo, för det som gäller Nexan och frikoppling för vänster halva av brytaren på din bild, men inte för att få trappkopplingen mellan dimmern och höger halva av brytaren rätt. Bo har ju nu rättat sig ovan också, den raka trappkopplingen Kopparkullen beskrev funkar inte som du har det gjort i ditt fall.
Redigerat:
Medlem
· Västra Götaland
· 344 inlägg
Ska ta lärdom av detta!
Borde givetvis bett dig i första inlägget att beskriva, fota "den andra brytaren" då vi hade sett uttaget under och kopplingen på dimmern... Sparkopplat givet!
Det blir alltså inte så bra att koppla enligt mina instruktioner!
Vilken tur att det finns så många duktiga elektriker här eller hur!
Borde givetvis bett dig i första inlägget att beskriva, fota "den andra brytaren" då vi hade sett uttaget under och kopplingen på dimmern... Sparkopplat givet!
Det blir alltså inte så bra att koppla enligt mina instruktioner!
Vilken tur att det finns så många duktiga elektriker här eller hur!
Tack för alla svaren!
Ok så att jag har förstått rätt.
trappen:
enligt tidigare instruktion för vänstersidan. Bort med bygeln och koppla ihop faserna utanför med wago osv. Skillnaden är att fasen till högersidan skall från wagon till samma ställe som innan "pil ut".
dimmern:
byta plats på svart och vit i dimmern.
fråga: spelar det någon roll om man byter svart med vit eller svart med brun?
tack igen!
Ok så att jag har förstått rätt.
trappen:
enligt tidigare instruktion för vänstersidan. Bort med bygeln och koppla ihop faserna utanför med wago osv. Skillnaden är att fasen till högersidan skall från wagon till samma ställe som innan "pil ut".
dimmern:
byta plats på svart och vit i dimmern.
fråga: spelar det någon roll om man byter svart med vit eller svart med brun?
tack igen!
Hej!
Det kom lite annat emellan men nu är det i alla fall klart.
Bytte dubbeltrapp också gillar bättre när man skruvar fast kablarna.
Tack för hjälpen!
slutresultatet nedan:
Det kom lite annat emellan men nu är det i alla fall klart.
Bytte dubbeltrapp också gillar bättre när man skruvar fast kablarna.
Tack för hjälpen!
slutresultatet nedan:
Klicka här för att svara


