Jag ska sätta lite spottar i uterummet.
____________________________________________________
Första slingan:

Lampor: 4st Hide a lite 1206 (art.nr: 1206M-V)
Transformator: Osram Halotronic HTM 105

Hur kopplar jag? Trafon har en in och två ut.
____________________________________________________

Andra slingan:

Lampor: 8st Hide a lite 1206 (art.nr: 1206M-V)
Transformator: Halotronic HTL 225

Hur kopplar jag?
____________________________________________________
 
Tändtråden från strömbrytaren och Nollan parallellt över transformatorerna om allt ska tändas samtidigt. Annars varsin tändtråd till varsin transformator om du vill dela på dom. Och efter transformatorerna lägger du in spottarna parallellt.

Undvik att dra kablarna från spottarna ända fram till transformatorn för det brukar inte vara några stora plintar i dom. Utan använd två stycken 1,5mm2 ledare från transformatorn till en kopplingspunkt istället.
 
Finns speciella "förgreningsdosor" som du ansluter till sekundärsidan på trafon, där du sen kan plugga in de kontakter som sitter på sladdarna från spottarna.

För dessa trafos är maxlängden 2m kabel från trafo till spotten längst bort.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.