Ska byta spishäll
Den jag har nu sitter med 3-fas kontakt som är inkopplad med 4 ledare(se bild 1)
Den nya kommer med 3 ledare(bild 2)(egentligen 5 men två blå sitter ihop och svart och brun sitter ihop)
Ska jag bara dela på svart och brun och koppla som innan i kontakten eller hur göra?

• Elektrisk kontakt med fyra ledare anslutna: blå, brun, grön/gul och svart. Skruvterminaler och en vit plastkåpa synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Kabel med fyra ledare i olika färger; brun, svart, blå och grön-gul, visas mot en kartongbakgrund med märkningsetikett för installation.
    Skapa konto
Hur ser kopplingsschemat ut på hällen? Klisterlappen på sladden kan aldrig ge 400V om svart och brun sitter ihop.

"400V 2N~" betyder högst troligt att den kan anslutas till ett 230/400V nät, elementspänningen är 230V. Vi behöver se inkopplingsschemat, men troligen blå-blå mot nolla och svart-brun mot varsin fas.

Titta vad instruktionsboken säger…😇
Då delar jag bara på svart och brun och kopplar likadant som i den gamla i han-kontakten👍

• Instruktionsbokssida med installationsanvisningar för anslutning av kablar, med diagram för tvåfasan- och enfasanslutning av svart och brun kabel.
    Skapa konto
Ja, du kan dela brun och svart och sätta dem på var sin fas, precis som innan.

• Gilla
el_richard och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.