Hej!
Tänkte kopplain en varmvattenberedare så att jag alltid har varmt vatten. Annars eldar jag för värme.
Men är lite osäker på hur jag ska kopplain den. Är på det klara med att jag ska koppla varmvattenledningen från pannan in på kallvattenanslutningen på beredaren,och sen fortsätta med varmvattenledningen från beredaren ut i huset.
Nånstans därimellan ska det väl sitta en blandarventil och en säkerhetsventil. Blandarventilen placerar man väl på varmvattenledningen från beredaren, eller?
Vart placerar man säkerhetsventilen?
På ledningarna där nere i källaren sitter det idag en blandar ventil och en säkerhetsventil. Blandarventilen tänkte jag heltenkelt flytta till beredaren. Men måste man ha en separat säkerhetsventil?
Är jag inne på rätt spår?
Bifogar lite bilder och hoppas ni förstår hur jag har tänkt! Fråga annars.